بهره‌برداری بیش از هزار کلاس درس در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، قاسمعلی خدابنده در شورای اداری شهرستان گناباد با قدردانی از مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان که با وجود شیوع کرونا، فعالیت‌های عمرانی را متوقف نکرده اند، افزود: این تعداد کلاس در قالب بیش از ۲۷۶ پروژه به بهره‌برداری رسید.

وی در عین حال با اشاره به کمبود ۲۳ هزار معلم در استان گفت: کمبود معلم استان در سال تحصیلی گذشته، ۱۹ هزار نیروی انسانی بود.

خدابنده به آمار بالای معلمان بازنشسته در خراسان رضوی هم اشاره کرد و افزود: امسال ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از معلمان این استان شرایط بازنشستگی را داشتند که ۷۴۰۰ نفر از آن‌ها بازنشسته شدند و خدمات آموزشی ۳۴۰۰ معلم دیگر برای حل بخشی از کمبود نیروی انسانی استمرار پیدا کرد.

این مسئول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا، نامگذاری هر کلاس درس به نام یک شهید و بررسی زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا در قالب شهیدپژوهی از جمله برنامه‌های انجام شده در این راستا است.

همزمان با سفر مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به گناباد، علاوه بر افتتاح پروژه‌های عمرانی آموزشگاه ۶ کلاسه مختاری ریاب، آموزشگاه تک کلاسه میعاد محمدآباد و توسعه ۲ کلاسه مقداد رحمت آباد، عملیات اجرایی احداث آموزشگاه ۶ کلاسه توسط یک شرکت صنعتی معدنی گناباد هم آغاز شد.

مشهد/ میرشکار

کدخبر: 733469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟