تنظیم بازار از طریق احیای واحدهای تولیدی راکد در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، بازار و مدیریت اقلام اساسی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: نباید اجازه بدهیم که تحت تاثیر هیچ موضوعی جامعه ملتهب بشود.

او افزود: در همه موضوعات به‌ویژه کالا‌های اساسی و روزمره که نبود آن‌ها مردم را دچار مشکل می‌کند هنر ما رصد، پیش‌بینی، پیشگیری و نهایتا مراقبت است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: کارگروه تنظیم بازار نباید با موضوعات انفعالی برخورد بکند بلکه باید با پیش بینی چالش‌های پیش رو از قبل برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

نظری با اشاره به احیای واحد‌های تعطیل شده یا راکد بیان کرد: دستگاه‌های صمت و جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه‌های متولی باید با رصد و مراقبت از التهاب بازار جلوگیری کنند.

او ضمن اشاره به اینکه ظرفیت‌های مردمی باید در توزیع و نظارت ارزاق و کالا‌های اساسی فعال شوند، تصریح کرد: اتحادیه‌ها و اصناف در حوزه مردمی دارای ظرفیت‌های مهمی هستند که می‌توانند نقش خود را در مدیریت بهتر این حوزه ایفا کنند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی سازوکار‌های خود را باید مبتنی بر گلوگاه‌ها در نظر بگیرند و به سمتی پیش برویم که در حوزه تنظیم بازار خودکنترلی رواج پیدا کند.

نظری اظهار کرد: فرایند‌ها اگر اصلاح شود و گلوگاه‌ها مشخص باشد کارآمدی بیشتری ایجاد خواهد شد.

مشهد/میرشکار

کدخبر: 733376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟