هیچگونه محدودیت همکاری با شرکت‌های خصوصی نداریم
 
 
 

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه  یاسر اسدپور در جلسه هفتگی کمیسیون سرمایه گذاری، مشارکت و گردشگری اظهار کرد: فیبرنوری اختصاصی شهرداری پتانسیل خوبی برای درآمدزایی است.

وی افزود: شهرداری ارومیه این آمادگی را دارد تا با جذب ایده ها در حوزه فناوری اطلاعات و با موضوع درآمدزایی به طور جدی ورود و از آنها حمایت کند.

اسدپور با اشاره به پروژه فاخر فیبرنوری شهرداری ارومیه افزود: فیبرنوری پتانسیل خوب و ظرفیتی مناسب برای درآمدزایی است اما شرکت ها باید در چهارچوب قوانین و مقررات موجود فعالیت کنند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: شهرداری می تواند با تصویب تعرفه ها از سوی شورای شهر، فیبرنوری اختصاصی خود را به دستگاه‌ها و ادارات مختلف اجاره و به درآمدزایی در این حوزه بپردازد.

اسدپور ادامه داد: هم اکنون سازمان تنظیم مقررات رادیویی اجازه فعالیت در خصوص درآمدزایی از فیبرنوری را به شهرداری نمی دهد و مجبور به همکاری با FCP ها هستیم و در این خصوص طی ماههای گذشته مذاکرات فشرده ای با این شرکت ها برای همکاری و درآمدزایی داشته ایم.

وی تصریح کرد: در پروژه فیبرنوری اختصاصی شهرداری، شاهرگهای اصلی در سطح شهر ایجاد شده و باید مویرگها و انشعابات توسط بخش خصوصی ایجاد و در این خصوص میزان درآمد شهرداری مورد توافق و تفاهم قرار گیرد.

اسدپور با انتقاد از عدم همکاری بعضی حوزه ها برای اصلاح برخی روندها در سیستم مدیریت شهری در حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرد: چرخه اکوسیستم نوآوری و فناوری ما مشکل داشته و کامل نیست و باید نسبت به تکمیل آن از سوی مدیریت شهری کمک و همراهی کرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: تمامی دیتای شهرداری ارومیه در راستای پدافند غیرعامل در چند لایه طبقه بندی شده تا از آسیب مصون بماند.

آذربایجان‌غربی/نسرین کریم معجنی 

کدخبر: 733364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟