یکی از مهمترین سرمایه های حوزه هنری کردستان اعتماد و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر است

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، امین مرادی در جریان برگزاری نشست تدوین نقشه تحول حوزه هنری کردستان که با حضور اعضای کارگروه معاون راهبری استان‌های حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هنری استان کردستان با جلب همراهی و همکاری اصحاب فرهنگ و هنر اقدامات خوبی در راستای کمک به اعتلای فرهنگ و هنر این استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان کردستان از سوی حوزه هنری، بیان کرد: خوشبختانه در همین راستا هم اکنون پردیس سینمایی بهمن سنندج با هفت سالن نمایش فیلم، استودیو حرفه‌ای صدا، کتابخانه تخصصی هنر و فضاهای آموزشی به یکی از مکان های مهم فرهنگی در استان و حتی منطقه تبدیل شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن تاکید بر لزوم توزیع عادلانه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سراسر استان، گفت: در همین راستا بعد از راه اندازی سینما آزادی در بیجار و تبدیل آن به پردیس سه سالنه، خوشبختانه امسال نیز در یک کار جهادی پردیس سینمایی مهر سقز با سه سالن سینما، گالری و نمایشگاه دائمی کتاب انتشارات سوره مهر راه‌اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در ادامه به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در بخش تولید در حوزه هنری استان کردستان اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز طی سال‌های اخیر قدم‌های بزرگی در حوزه هنری کردستان برداشته شده و این مهم در حال حاضر نیز ادامه دارد.

مرادی به تدوین دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان به عنوان یکی از اقدامات مهم حوزه هنری در بخش تولید اشاره کرد و گفت: تاکنون چهار عنوان از دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان منتشر شده و در آینده.ای نزدیک چهار عنوان دیگر آن نیز منتشر و رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به طراحی های صورت گرفته در راستای ادامه انتشار مجلدات دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر بیش از 10 عنوان دیگر از مجلدات آن نیز در مراحل مختلف تدوین قرار دارند.

وی به دیگر فعالیت‌های تولیدی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در بخش‌های فیلم کوتا و مستند، کتاب، آلبوم موسیقی و ... اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شمار زیادی از اصحاب فرهنگ و هنر کردستان با تخصص های متنوع با ما همکاری داشته و این همکاری و تعامل آنها بهترین سرمایه برای این نهاد انقلابی است.

مرادی اولویت اصلی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان را توجه به فرهنگ و مطالعات پایداری عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه در این بخش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و کارهای زیرساختی هم برای افزایش تولیدات به ویژه در بخش تاریخ شفاهی آغاز شده است.

وی به ظرفیت ها و استعدادهای بالای استان کردستان در زمینه تاریخ شفاهی اشاره کرد و گفت: کردستان معدن سوژه‌های نابی است و ما تلاش می کنیم که با تربیت یک نسل جوان در این زمینه اقدامات خوبی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: با تدوین نقشه و سند تحول حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، زمینه برای ارتقاء فعالیت‌های این نهاد فراهم شده و به همین دلیل با استفاده از نظرات نخبگان استان تدوین این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

در جریان سفر اعضای کارگروه تدوین نقشه تحول معاون راهبری استان‌های حوزه هنری به کردستان، ظرفیت ها و توانمندی‌های کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مقدمات لازم برای تدوین نقشه تحول حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان فراهم شد.

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 733069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟