بهره‌برداری از تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان تا پایان سال‌جاری/ طرح روستای بدون بیکار در ۱۶ روستای استان اجرا می‌شود

به گزارش رکنا از لرستان، حامد ویسکرمی امروز ۲۶ مهرماه، ریشه‌کنی فقر و محرومیت را مستلزم فراهم کردن زمینه اشتغال در روستاها دانست و اظهار کرد: در این راستا طرح‌هایی مانند طرح روستای هدف بدون بیکار و جهش تولید در دیم‌زارهای لرستان برگزار می‌شود.

وی از اجرای طرح روستای بدون بیکار در سطح ۱۶ روستای استان خبر داد و تصریح کرد: طرح روستای بدون بیکار توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ۱۶ روستای استان که دارای ضریب محرومیت بالایی هستند، اجرا می‌شود که از این تعداد ۱۰ روستا متعلق به روستاهای تابعه خرم‌آباد است.

ویسکرمی بر لزوم هدفمند شدن تسهیلات اشتغال روستایی تأکید کرد و ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان در ۷۶۱ روستا مشغول فعالیت بوده و تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان بابت اشتغال روستایی پرداخت کرده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان با بیان اینکه ساخت ۳۷۹ کلاس درس از تعهدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان بوده است، افزود: در حال حاضر ۲۴۰ کلاس درس در استان افتتاح و ۱۳۹ کلاس درس نیز در حال ساخت است که در سال‌ تحصیلی جدید ۹۸ مدرسه در قالب ۴۰ کلاس آموزشی در الشتر افتتاح شد.

وی اجرای ۲۲۰ مرحله پویش و رزمایش برای آسیب‌دیدگان از کرونا و توزیع ۲۸۰ هزار بسته معیشتی را از دیگر فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان برشمرد و ادامه داد: تعهدات این ستاد تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 731092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟