استقبال پایین میبدی ها از واکسیناسیون

به گزارش رکنا از یزد؛ حسین فلاح در نشست اضطراری کرونای شهرستان افزود: به  کار بردن موارد تنبیهی و تشویقی برای مسئولان در دستگاه‌های مختلف و برگزاری یک روز در میان نشست کرونا برای بالا بردن جایگاه شهرستان در واکسیناسیون عمومی ضروری است .

وی با طرح این پرسش تا کی باید اقتصاد شهر و کار در کارگاه‌های تولیدی متوقف و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی با محدودیت همراه باشد، تصریح کرد: به رغم اینکه دولت واکسن مورد نیاز را تامین کرد، ولی استقبال مردم  پایین است، باید واکسیناسیون را  خیابان به خیابان ، کوچه به کوچه و منزل‌به‌ منزل انجام داد.

فلاح یادآور شد: دانشمندان  ایرانی زحمت  زیادی برای ساخت واکسن کشیدند و نباید گذاشت، عده ای  ایجاد شبهه در فرایند واکسیناسیون جامعه را گرفتار موج ششم کرونا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد هم گفت: با وجود همه تلاش‌ها، درصد پوشش واکسیناسیون در شهرستان میبد همچنان پایین است و بر این اساس لازم است تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون عمومی انجام گیرد و بر فعالیت اداره ها و مدارس، اصناف و کارخانه‌ها نیز  نظارت شود .

رسول نصیری در ادامه گفت: از امروز با همکاری دهیاران و بخشداران پایش محلی و خانه به خانه در روستاها انجام می‌شود تا همه کارکنان اداره ها و جامعه هدف ، اصناف ، روحانیان  و طلاب نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

معاون فرمانداری میبد همچنین اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان هم  باید با پیگیری از استان، واکسن مورد نیاز شهرستان را تأمین و مدیران اداره های شهرستان نیز هر کدام نظارت، کنترل، رصد و پایش انجام واکسیناسیون یکی از هفده بلوک(محله) شهرستان را بر عهده بگیرند تا واکسیناسیون شکل جدی پیدا کند.

نصیری گفت: همه شهروندان باید برای جلوگیری از گرفتار شدن در موج ششم کرونا نهایت همکاری را با ستاد مقابله با کرونا و دریافت واکسن داشته باشند.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 730819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟