استاندار کردستان: در دورترین نقطه صفر مرزی ‌کردستان "تولید" برقرار است‌

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، بهمن مرادنیا عصر امروز در مراسم تجلیل از فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان که با حضور مسئولان در عمارت خسروآباد این شهر برگزار شد، اظهار داشت: زحمت‌کشان این حوزه برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در کردستان تلاش‌ و همت می‌کنند.

وی با تاکید براینکه کردستان، استان محرومی نیست، گفت: متاسفانه برخی‌ها قصد داشته که همواره این استان را محروم بنامند، در حالی‌که طرح این اظهارات جفاست، مگر می‌شود استانی با این همه ظرفیت و پتانسیل محروم باشد، چرا باید خود را کوچک و خودباوری نداشته باشیم.

استاندار کردستان با طرح این سئوال که چرا باید علی‌رغم همه پتانسیل‌های اشتغال، بحث کوله‌بری در استات داشته باشیم، تصریح کرد:از سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و فعالان حوزه صمت انتظار می‌رود در راستای اشتغال‌زایی به میدان آمده و مشکل هم‌استانی‌هایمان را با همت دستگاه‌های اجرایی برطرف کنند.

وی از پرداخت 10هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه تولید در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: باید همه با هم تلاش کنیم که عقب‌ماندگی‌های استان جبران شود که احداث راه‌آهن و فرودگاه سقز نیز در همین راستا بوده است.

مرادنیا با وعده اینکه فرودگاه سقز تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: نگاهمان به مرز فرصت بوده وتوسعه زیرساخت‌های مرز باشمای نیز در همین راستا در حال حاضر در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه به توسعه صادرات توجه ویژه شود، خطاب به مسئولان استانی هشدار داد: اگر با همین روال جلو ببریم روزی بازار فعلی را از دست خواهیم داد.

استاندار کردستان با اعلام اینکه اساسنامه منطقه آزاد نیز در دولت بوده که به محض تصویب، عملیات اجرایی آغاز خواهد شد، تاکید کرد: رسانه‌ها توانمندی‌های استان کردستان را به تصویر بکشند، موضع‌گیریبرخی افراد بحث تضعیف دولت نیست بلکه توانمندان این استان را ناتوان جلوه می‌دهند!

وی با تاکیر بر اینکه نباید برای توسعه استان منتظر دیگران بمانیم، اظهار کرد: دولت کمترین نقش را در پیشرفت‌ها داشته چراکه این سرمایه‌گذاران وصاحبانواحدهای تولیدی هستند که سختی‌های این راه تحمل کرده‌اند.

مرادنیا با بیان اینکه کردستان به هیچ عنوان استان امنیتی نیست، یادآور شد: امروزه در دورترین نقطه صفر مرزی استانتولید برقرار است و توسعه بیش از پیش واحدهای تولیدی، کسانی را که دنبال ناامن نشان دادن کردستان هستند،ناامید خواهد کرد.

استاندار کردستان ابراز داشت: همواره خود راموظف به حمایت از تولیدکنندگان وفعالان حوزه صمتدانسته و به شرط قید حیات، این رویکرد ادامه خواهد داشت.

محمد دره‌وزمی، رئیس سازمان صمت استان کردستان نیز در این مراسم هدف از برگزاری این آئین دورهمی و تجلیل از فعالان حوزه صمت استان است، اظهار داشت: متاسفانه به‌خاطر شیوع کردنا حتی نتوانسته‌ایم که مراسمات ملی داخلی را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه از هفت سال گذشته گفتمان توسعه را با همکاری فعالان حوزه صمت به‌منظور سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و حل مشکلات در استان آغاز کردیم! گفت: ابتدا برای تامین سرمایه در گردش با مشکل روبه‌رو بودیم اما کارگروه رفع موانع تولید تلاش‌های زیادی در این راستا انجام داد.

رئیس سازمان صمت کردستان از برگزاری 282کارگروه رفع موانع تولید با 2500مصوبه در استان خبر داد و تصریح کرد: واحد تولیدی بوده که 10بار در این کارگروه استانی مطرح شدهاما مشکلش حل نشده و در مجموع 30درصد مصوبات اجرایی نشد.

وی با بیان اینکه امروزه 1400شغل مستقیم در معدن طلای زرکوه قروه ایجاد شده که یک افتخار ملی است، خاطرنشان کرد: سالانه 5هزار کیلوگرم طلا در این معدن کردستان تولید می‌شود.

دره‌وزمی از تولید یک میلیون و 500هزار تن کنسانتره در طول سال در کردستان خبر داد وبیان کرد: به زودی 400هزار تن دیگر به مجموع تولیداتمان اضافه خواهد شد.

وی از سرمایه‌گذاری 30میلیارد تومانی و ایجاد اشتغال 4هزار نفریدر صورت اتمام در زنجیره فولاد کردستان خبر داد و مدعی شد: 55هزار میلیارد تومان یعنی 2میلیارد دلار در حوزه صنعت کردستان سرمایه‌گذاری شده که قبل از سال 93، 340میلیون یورو بوده و با اتمام پروژه‌های در حال انجام نیز شش هزار و 100شغل دیگر ایجاد خواهد شد.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

 

کدخبر: 730783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟