خواهرخواندگی اصفهان و زوریخ سوییس به توسعه روابط می انجامد

به گزارش رکنا از اصفهان،مرتضوی ادامه داد: روابط ۱۴۰ ساله بین ۲ ملت نشان می‌دهد که می‌توان باز هم مراودات را افزایش داد و به‌خصوص در مباحثی مانند گردشگری، علمی و فناوری و فرهنگی فعالیت‌های جدیدی آغاز کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مساله اصلی استان  اصفهن کمبود آب و خشکسالی است پیشنهاد کرد که سوییس تجربیات خود را در زمینه زیرساخت‌های مرتبط با آب در اختیار ایران و  اصفهان قرار دهد.

مرتضوی با اشاره به عملیات ساخت پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران اظهارداشت: در این زمینه نیز آمادگی داریم از تجارب طرف مقابل اروپایی بهره مند شویم.

آندریاس آییبی گفت: روابط ایران با کشورهای اروپایی و به‌خصوص سوییس باید بیشتر شود و در موضوعات مختلف مانند گردشگری و کشاورزی گسترش یابد.

وی اضافه کرد: از سفیر کشورمان در ایران می‌خواهیم برای ایجاد خواهرخواندگی اصفهان و زوریخ تلاش کند تا این امر با شتاب بیشتری پیش رود.

بازدید از آثار تاریخی اصفهان از جمله میدان نقش جهان و کلیسای وانک، دیدار با استاندار و اسقف ارامنه اصفهان از برنامه‌های سفر رییس مجلس ملی سوییس به اصفهان بود.

رییس مجلس ملی سوییس روز سه شنبه در تهران با مقامات سیاسی ایران از جمله وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 730292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟