وقف با شایعه، تخطئه و خلاف واقع در جامعه کم رنگ نمی شود

به گزارش خبرگزاری رکنا؛ همایش استانی باوران وقف، پنجشنبه شب با حضور حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان،  حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر حوزه های علمیه استان، شعبانی رئیس کل دادگستری و جمعی از واقفان و خیرین در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی مجیدی در ابن مراسم گفت: وقف مظهر فرهنگ و تمدن اسلامی است و جاری شدن صدقه جاریه وقف می تواند به آرامش و سلامت معنوی جامعه و رفع نیازهای فقرا نیز کمک‌ کند
مجیدی اظهارداشت: آنچه که رابط باقی ماندن و جاودانه شدن اموال در دنیاست و انچه موجب سعادت می شود پلی بنام وقف است و کلام حضرت حق را پیوند می دهد لذا باید دانست در دنیا آنچه به رسم امانت نزد ما سپرده شده همه از بین رفتنی است اما تنها رمز جاودانگی و اکسیر جاودانه شدن انسان از مسیر وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد:درقرآن رمز ماندگاری تعریف شده که آنچه نزد شماست ازبین می رود و آنچه نزد خداست جاودان می ماند و پلی بنام وقف موجب ماندگاری و جاودانه شدن اموال دنیوی است.

مجیدی اضافه کرد: اگر از اموال خود گذشتیم و آن را وقف کردیم در محضر حق آنچه واگذار کرده ایم جاودانه می شود.

 

وی گفت: سه راه برای جاودانه شدن تعریف شده که فرزند صالح، علمی که دیگران نفع ببرند و وقف اموال از آن جمله است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: یک بانوی خیر در ۹۶۰ سال پیش یک قنات وقف کرده که این قنات همچنان زنده است و نام خودش نیز «خدیجه بنت بدیها» زنده است چون آموخت که اموالش را وقف کند تا جاودانه شود.

وی اضافه کرد: وقف می تواند بن مایه رسیدن به تمدن اسلامی باشد و نظام اسلامی را به سمت شکوفایی هدایت کند و الگو و مدلی از یک  شکل اقتصادی حاکمیت نظام اسلامی باشد.

مجیدی بیان کرد: وقف اموزه های مردمی فراوانی برای استفاده عموم در بخش های درمان، آموزش، حقوق حیوانات و معیشت مردم باشد و در رفع مشکلات نیازمندان جامعه نقش مهمی ایفا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: دستگیری از افراد بی بضاعت، آموزش فرزندان محروم، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، نجات بیماران صعب العلاج با ترویج سنت حسنه وقف ممکن شده و این حرکت ارزشمند با شایعه و فضاسازی متوقف نمی شود

 

کدخبر: 730237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟