وقوع 810 حریق در نیمه اول سال جاری

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین: قدیر موسی خانی در حاشیه اطفای حریق در برج آسمان قزوین در خصوص رعایت نکات ایمنی در برج های بلند مرتبه اظهار داشت: احتمال وقوع آتش سوزی در هر مکان و هر زمانی همواره وجود دارد اما با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارها می توانیم این احتمال را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: در دوران کنونی که احداث برج های بلندمرتبه رایج شده باید ایمن سازی ساختمانهای بلند و تعبیه تجهیزات اطفای حریق حتما در آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.

موسی خانی تصریح کرد: ساختمانهای بلند مرتبه همواره در معرض تهدید هستند و اگر یک واحد دچار حریق شود برای دیگرواحدها نیز خطرساز است و تنها راه کنترل حوادث، تامین امکانات اطفای حریق در این واحدهاست.

وی اظهارداشت: در حال حاضر حدود 15 تا 20 برج مسکونی در استان داریم کهبهره برداری می شود اما بیشتر آنها فاقد ایمنی لازم از نظر سازمان آتش نشانی هستند که بارها این نگرانی و نقاط ضعف و کمبودها به مالکان و هیئت مدیره های این اماکن اعلام شده و انتظار داریم قبل از بروز هر مشکلی آن را برطرف کنند تا آسیب های ناشی از حوادث به حداقل برسد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قزوین یادآورشد: دستورالعمل های ایمنی و توصیه های لازم به روسای هیئت مدیره برجها اعلام شده اما هنوز جدی گرفته نشده وایمن سازی هنوز صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: امکانات اطفای حریق باید در برجها همواره آماده استفاده باشد و داشتن پله اضطراری در همه ساختمانهای بلند الزامی است که در این میان برخی این امکانات را ندارند و برخی هم پله های فرار را با وسایل اضافی چیدمان کرده و اشغال کرده اند که در صورت بروز حادثه امکان استفاده را ندارند که این وضعیت نگران کننده است

موسی خانی با اشاره به حادثه حریق در برج آسمان گفت: خوشبختانه این حریق جزیی بود و بسرعت مهار شد و به خیر گذشت اما باید هشداری باشد که این حریق همیشه تهدید است و در صورت سهل انگاری و بی توجهی می تواند خسارات زیادی داشته باشد.

وی بیان کرد: چند سالی است که از سوی آتش نشانی مقرر شده ساختمانهایی که تاییدیه آتش نشانی را دریافت نکرده اند به آنها پایان کار داده نشود تا صاحبان واحدها موظف شوند این امکانات را تهیه کنند و دستورالعمل ها رعایت شود اما هنوز این موضوع جدی گرفته نشده است.

موسی خانی تصریح کرد: اکثر ساختمانهای بلند مرتبه استان مجوز و تاییدیه آتش نشانی را ندارند که لازم است برای رفع این مشکل اقدام شود.

وی گفت: مردم باید برای حفظ سلامت خود و نیز اموالشان مطالبه گری کنند و وقتی ساختمانی را خریداری می کنند حتما از وجود امکانات ایمنی آن هم مطلع شوند و به آن اهمیت دهند و در صورت لزوم از سازمان آتش نشانی استعلام بگیرند که واحد مورد نظر آنها ایمن هست یا نه زیرا وقتی شما در طبقه 15 یا بیستم یک برج سکونت دارید حتما باید ساختمان خود اطفا و ایمن باشد تا دچار بحران نشوید.

وی اضافه کرد: البته این کاهش ناشی از کم شدن حریق در مراتع و باغات بوده است که همچنان نیازمند همکاری مردم و توجه به نکات ایمنی هستیم تا حوادث کمتر شود.

 

کدخبر: 730210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟