کمیته امداد برای توانمند سازی زنان تحت حمایت برنامه دارد

به گزارش رکنا از مازندران، زنان سرپرست خانوار هم که به دلیل فوت همسر و یا سایر دلایل مسئولیت خانواده را برعهده دارند در شرایطی همچون بحران های اقتصادی با مشکلاتی روبرو می شوند و به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در این قشر برنامه هایی از سوی برخی نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد طراحی و اجرا می شود.

کمیته امداد مازندران هم سعی دارد تا اصولی ترین و شایسته ترین خدمات را به مددجویان ارائه دهد و برهمین اساس طرح ها و فعالیت های خودکفایی را در راس برنامه های خود قرار داده است.

بدیهی است، اولین قدم و اساسی ترین اقدام در این رابطه ، ایجاد روحیه خود اتکایی و اعتماد به خود و روحیه علاقه به کار و عدم اتکا به دیگران است.

فعالیت های کمیته امداد در استان در زمینه خودکفایی مددجویان حول محورهای شناسایی مددجویان مستعد اشتغال و خودکفایی و تعیین درجه مهارت و توان اجرایی آنان، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای بمنظور ارتقاء سطح آگاهی های علمی و مهارت فنی و حرفه ای ، کاریابی، ایجاد فضای کسب و کار و.... است.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه ، مدیر کل کمیته امداد مازندران در مورد اشتغال زنان تحت حمایت، گفت: برای704 نفر از زنان تحت حمایت در استان تاکنون در سالجاری ، طرح اشتغال ایجاد شده است و برای اجرای این طرح ها 22 میلیارد و 340 میلیون و 950 هزار تومان تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران اظهار داشت: طرح های اشتغال ایجاد شده برای زنان تحت حمایت در بخش های خدماتی، پرورش طیور، کشاورزی و دامپروری بوده است.

حجت الاسلام عالیشاه افزود: 43 درصد از اشتغال برای زنان تحت حمایت در استان ایجاد شد و رویکرد اصلی این نهاد هم توانمند سازی تمامی مددجویان تحت حمایت است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران در مورد ارائه آموزش های حرفه آموزی به زنان تحت حمایت گفت: این آموزش ها بمنظور ارتقاء سطح آگاهی های علمی و مهارت فنی و حرفه ای ارائه می شود.

وی بیان داشت: آموزش های فنی و حرفه ای از ابتدای سالجاری تاکنون به 237 نفر از زنان تحت حمایت ارائه و برای 90 نفر از زنان مددجو نیز کاریابی صورت گرفته است.

به هر روی آنچه که در قالب طرح ها و برنامه های مختلف در حوزه زنان تحت حمایت نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد نبال می شود با هدف خودکفایی، اشتغال و توانمند سازی زنان تحت حمایت است تا آنان نیز با روحیه امید و خودباوری بتوانند آینده ای روشن را برای خود و فرزندانشان رقم زنند.

 

مازندران/عباسی نیک

کدخبر: 729330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟