خیز آمار کرونا در کردستان

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، دکتر فرزین رضاعی گفت: با وجودی که انتطار می‌رفت موج پنجم کرونا در استان به صورت نزولی باشد، اما بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شده تا موج پنجم طولانی تر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۵۶۹ نفر در سنندج، ۶۴ نفر در سقز، ۱۲۳ نفر در مریوان ۳۶ نفر در قروه، ۱۰ نفر در بیجار، ۳۰ نفر در کامیاران، ۴۳ نفر در بانه، ۶ نفر در دیواندره، ۱۳ نفر در دهگلان و ۲ نفر در سروآباد بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر ضرورت توجه شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و اضافه کرد:  ۸۸ بیمار مبتلا به کرونا هم در بخش icu تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

دکتر رضاعی با بیان اینکه کرونا از اسفند ۱۳۹۸ در کردستان یک هزار و  ۷۰۸ قربانی داشته است، گفت: ۷۲۳ بیمار در سنندج، ۲۸۴ بیمار در سقز، ۱۴۱ بیمار در قروه، ۹۴ بیمار در کامیاران، ۱۲۱ بیمار در بانه، ۸۸ بیمار در دیواندره، ۷۱ بیمار در بیجار، ۱۵۹ بیمار در مریوان ، ۲۳ نفر در دهگلان و چهار بیمار هم در سروآباد بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی یادآور شد: قرار است به زودی مدیریت اجتماعی هوشمند کرونا در کردستان شروع شود که بر اساس آن ارائه خدمات به افرادی که واکسن نزده باشند محدود خواهد شد.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا در کشور، هفت شهرستان در استان‌های کردستان، آدربایجان غربی و کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند که سنندج و مریوان نیز جزو آنها است.

شهرستانهای بانه، دهگلان، سقز، کامیاران در وضعیت نارنجی، قروه، بیجار، دیواندره و سروآباد نیز در وضعیت زرد هستند.

عبدالحکیمی/ کردستان

کدخبر: 728910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟