ثبت ۸۹۸ مورد شکایت مردمی از دستگاه های اجرایی در بازرسی کردستان

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، عیسی هواسی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شد ضمن تبریک ماه ربیع الاول ،اظهار کرد: امروز ۱۹ مهر ماه چهلمین سالروز تشکیل بازرسی کل کشور هست.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور یک دستگاه نظارتی عام است که به موجب اصل ۱۷۴ قانون اساسی  دو وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حسن جریان امور را برعهده دارد.

بازرس کل استان کردستان بیان کرد: در مجموع سازمان بازرسی کل کشور در دو حوزه نظارت و بازرسی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه نظارت ما ناظر بر حسن جریان امور هستیم گفت: اولویت های نظارت بازرسی ما در حوزه نظارت پیشگیرانه‌ و هدایتگر و همچنین حمایت محور قبل و حین اقدامات دستگاه های اجرایی به عنوان مهمترین ابزار پیشگیری از حیف بیت المال است.
 
بازرس کل استان کردستان  دومین وظیفه سازمان بازرسی را حضور فعال  در شوراهای تصمیم گیری استان به منظور کمک به مدیران اجرایی در اتخاذ تصمیمات قاطع و جامع جهت توسعه استان و رفع محرومیت عنوان کرد.

وی سومین وظیفه و اولویت سازمان بازرسی را حضور میدانی درکنار واحدهای تولیدی عنوان کردو گفت: اینکار به منظور پیگیری رفع موانع تولید با مشارکت  دستگاه های متولی انجام می شود.

هواسی در ادمه به سایر اولویت های سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از وظایف ما حمایت از تولید ملی در راستای مبارزه با کالای قاچاق عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هیچ نظارتی بدون مشارکت مردم و رسانه ها در هیچ جایی موثر واقع نمی شود افزود: رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌توانند در حوزه نظارت کمک شایانی به ما داشته باشند.

بازرس کل استان کردستان با اشاره به اینکه نظارت بر بازرسی مقدم تر است افزود:اولویت حوزه بازرسی تهیه و تنظیم نظام و مسائل با نگاه کلان نگری، شناسایی و پیگیری و ارائه راهکار مناسب برای حل مسائل استان است.

وی با بیان اینکه ۳۰ مسئله مهم استان قبلا شناسایی شده و بازنگری می شوندافزود:  در تلاشیم تا مسائل و موضوعات با نگاه مسئله محوری حل و فصل شود.

هواسی افزود:ما تا زمانیکه که نتوانیم بسترهای فساد را برداریم  امکان برخورد با فساد کم است.

وی نظارت بر پرداخت تسهیلات کلان بانکی،نظارت بر پروژه های عمرانی ،نظارت بر دستگاه های اجرایی را از دیگر وظایف سازمان بازرسی عنوان کرد.

بازرس کل استان کردستان گفت: امید است تا با برنامه ریزی دقیق و اقدامات جهادی در حوزه بازرسی و نظارت فعالیت های موثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی استان از اول مهر سال گذشته تا مهرماه سال جاری مورد ارزیابی قرار گرفته‌ گفت: در این مدت ۵۶ مورد بازرسی از دستگاه های انجام شده که گزارش آن به مبادی مربوطه ارسال شده است. 

وی افزود: در این بازرسی ها ۱۳۷ پیشنهاد اجرایی و اصلاحات به دستگاه های اجرایی داده شده و تذکرات نیز ابلاغ شده است.

هواسی با بیان اینکه واحد معاملات ما بر ۱۷۴۶ معامله بزرگ نظارت داشته که ۱۴۴ مورد به کمیسیون معاملات دستگاه های اجرایی جهت رعایت تشریفات معامله تذکر داده شده است افزود: همچنین در این مدت به ۲۴۶ مورد از معاملات درخواست لغو یا تجدید داده شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه رسیدگی به شکایت مردمی در این مدت  ۸۹۸ مورد شکایت از دستگاه های اجرایی بوده که به همه رسیدگی شده است افزود:۳۴۰ مورد فساد در سامانه بازرسی ثبت شده که به بعضی ها رسیدگی و برخی نیز در حال رسیدگی است.

بازرس کل استان کردستان گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع ۳۷.۶ درصد شکایت واصل شدن از سوی مردم به صورت حضوری بوده است.

وی در پایان اظهارداشت :سال قبل ۷۹ مورد گزارش فساد در استان تهیه شد.

عبدالحکیمی/ کردستان

کدخبر: 728839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟