نظارت استاندارد بر ۴۲۰ واحد تولیدی در کردستان/آزمون ۵۲۷ نازل سوخت مایع و CNG در استان

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، ژیلا یزدانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت روز جهانی استاندارد برگزارشد اظهار کرد: در حال حاضر ۴۲۰ واحد تولیدی در کردستان زیرپوشش استاندارد قرار دارند و محصولات آن‌ها براساس شاخص‌های استاندارد تعیین شده تولید و روانه بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت همچنین ۸۰۰  فرآورده‌های تحت پوشش  این سازمان قرار دارد افزود: در شش ماه نخست سال جاری ۶۰۳ فرآورده دارای پروانه معتبر در استان به ثبت رسیده است.

یزدانی ضریب نفوذ استاندارد را در استان ۱۰۰ درصد عنوان کرد و افزود: از این میزان ۷۵ درصد فرآورده ها دارای استاندارد لازم است.

وی در خصوص اقدامات بازرسی از سطح بازار و واحدهای تولیدی و فرآورده ها نیز گفت: در شش ماه نخست امسال ۶ هزارو ۴۰۹ مورد بازرسی از مراکز عرضه در استان انجام شده که ۱۳۰ مورد آنهامنطبق بر آزمون طرح طاها بوده است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان بیان کرد:طرح طا‌ها به منظور جلوگیری از تولید و عرضه کالای بی‌کیفیت و توجه بیشتر مردم به علامت استاندارد و اعتمادسازی و تامین ایمنی سلامت جامعه اجرا می‌شود. 

یزدانی اظهار داشت: همچنین ۲۱۰ مورد نمونه آزمون واحدهای تولیدی شاهد درخواستی و تملیکی در استان انجام شده است.

وی بیان کرد: در شش ماه نخست امسال ۵۶۹ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی خدماتی و آزمایشگاهی آسانسور و شهربازی انجام شده است.

یزدانی گفت: در راستای اجرای استاندارد ملی آسانسور برقی در شش ماه نخست امسال۲۴ بازرسی فنی آسانسور توسط اداره کل استاندارد استان کردستان انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان با بیان اینکه ۷۲ مورد بازرسی فنی شهربازی در شش ماه نخست امسال انجام شده است افزود: از تعداد ۵۲ جایگاه CNGموجود در استان ۳۲ جایگاه دارای تاییدیه رفع نواقص پرخطر و خطر متوسط می باشد و از این تعداد ۱۸ جایگاه در حال بازرسی است.

یزدانی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال ۲۱۰ گشت مشترک در استان انجام شده که این تعداد در شش ماه نخست سال گذشته ۸۹ مورد بوده است گفت: در این مدت ۸۳ مورد گشت از ۳۴۶ نانوایی و سیلو درسطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ مورد گشت درخصوص مصالح ساختمانی از ۸۵ مرکز انجام شده است افزود: در شش ماه نخست امسال همچنین ۲ مورد بازرسی از آزمایشگاه های تست هیدرواستاتیک انجام شده است.

یزدانی در خصوص کیفیت کالای صادراتی و وارداتی در استان بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۱۹۵ مورد کالا مورد ارزیابی انطباق کالای صادراتی و هزارو ۱۲ کالا نیز مورد ارزیابی انطباق کالای وارد قرر گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان اظهار داشت:در نیمه نخست سال جاری همچنین ۸ هزارو ۹۷۸ نفر ساعت آموزش برون سازمانی در استان انجام شده است.

یزدانی در خصوص صدور پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت بیان کرد: در شش ماه نخست سال ۶۷ مورد پروانه تایید صلاحیت مدیر کنترل کیفیت در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه چاپ ۶ مورد تدوین استاندارد های ملی ایران در کردستان دبیری شده است، افزود: همچنین ۳۴۱ مدیر کنترل کیفیت آموزش دیده و دارای پروانه معتبر در واحد های تولیدی استان هستند.

مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: ۴۰پیشنهاد برای انجام تدوین استاندارد در استان کردستان ثبت شده است که ۶ مورد آن در کمیته برنامه ریزی تدوین استاندارد ملی مصوب شده است.

وی تعداد شرکت های بازرسی دارای پروانه معتبر در استان را ۴ مورد عنوان کرد و افزود:در شش ماه نخست امسال تعداد آزمایشگاه های همکار دارای پروانه معتبر در استان به ۳۱ مورد رسیده است.

یزدانی در ادامه در خصوص اوزان و اندازه شناسی ها در سطح استان گفت: در شش ماه نخست امسال ۵۲۷ مورد نازل سوخت مایع و CNG در استان آزمون شده است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان درپایان گفت: در نیمه نخست سال ۳۰۸ مورد آزمون در اوزان سنگین و ۲ هزارو ۳۳۱ مورد آزمون در اوزان سبک انجام شده است.

عبدالحکیمی /کردستان

کدخبر: 728832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟