چهار هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی برای کردستان

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، بهرام نصراللهی‌زاده شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از پیمانکاران و مشاوران پروژه‌های عمرانی کردستان اظهار داشت: این اعتبار غیر از اعتباراتی است که برخی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه تامین زیرساخت تمامی زحمات بر عهده جامعه پیمانکاران و مشاوران پروژه های عمرانی است، افزود: این قشر با همه مشکلات، برای توسعه استان زحمت می‌کشند که ساخت راه، سد، مدرسه، مراکز بهداشتی و درمانی و هر آنچه که در آن خدمات به مردم ارائه می‌شود مرهون زحمات پیمانکاران است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه در سالهای اخیر که در تامین اعتبار دچار مشکلاتی شده ایم، سختی کار پیمانکاران بیشتر شده است، اضافه کرد: نبود منابع کافی، پرداخت نشدن به موقع مطالبات و محدودیت‌هایی که پیمانکاران با آن مواجه هستند، ما را بر آن داشت تا از خدمات آنان قدردانی کنیم.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه طرح‌های متعددی در استان اجرا شده که به فرموده رهبر معظم انقلاب، فهرستی طولانی را شامل می شود، گفت: ساخت فرودگاه، راه آهن، بزرگراه، سدها، آبرسانی و دیگر طرح های ریز و درشت در استان نشان از تلاش برای توسعه منطقه دارد، ضمن اینکه ۴۵۳ شرکت در حوزه پیمانکاری استان ثبت شده است که در رشته‌های مختلف فعالیت دارند.

به گفته وی، ۵۲ شرکت ثبت شده مشاوره و ۱۱۲ شخص حقیقی نیز در حوزه پیمانکاری در استان فعالیت دارند که توان تخصصی فنی و اجرایی آنها، سرمایه بزرگی در استان به شمار می‌رود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با قدردانی از رسانه‌های استان در انعکاس خدمات دولت، اضافه کرد: کارهای بزرگی در استان انجام شده است، ولی نواقص و کارهای انجام نشده‌ای هم داریم، اما با همه سختی‌های اعتباری در تامین زیرساخت‌ها آهنگ توسعه استان مناسب است.

نصراللهی زاده با اشاره به اینکه در ۲۰ ماه اخیر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن سنندج - همدان تزریق شده است، ادامه داد: جاده مریوان - سنندج، بهره‌برداری از ۱۷۰ کیلومتر از کریدور شمال غرب - جنوب، احداث چهار هزار و ۳۰۰ هکتار باغ در بخش کلاترزان با همکاری بسیج سازندگی و ساخت چند بیمارستان در استان از جمله طرح هایی است که اجرا شده است.

در این آیین از ۷۲ شرکت پیمانکار و مشاور پروژه‌های عمرانی استان کردستان تقدیر شد.

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 728569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟