کنترل مرزهای کردستان هوشمند می‌شود

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، سرهنگ محمدعارف سپهری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد با تبریک هفته ناجا و ماه ربیع، اظهار داشت: هفته ناجا فرصتی برای ارائه اقدامات و عملکرد نیروی انتظامی است.

وی تصریح کرد: شاید بیشتر مردم در جریان کارها و اقدامات مرزبانی نباشند که هفته ناجا فرصتی برای تبیین وظایف و عملکرد مرزبانی است که این هفته با عنوان مرزبان هوشمند و امنیت پایدار نامگذاری شده است.

سرپرست فرماندهی مرزبانی کردستان اذعان داشت: توجه به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و کارکنان از برنامه‌های مرزبانی در هفته ناجاست چرا که شهدای ما برای برقراری امنیت پایدار جان خود را فدا کردند.

سپهری در ادامه گفت: مرزبانی۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با عراق را در قالب دو هنگ مرزی و ۱۴۰ مقر مرزی هدایت می‌کند و مسوولیت استقرار نظم و امنیت مرز را به عهده دارد.

به گفته سپهری، در ۶ ماهه اول امسال با تلاش همه همکاران فرماندهی مرزبانی در حوزه کنترل مرزها و مقابله با قاچاق ایفای نقش کرده است به طوری که در اکثر آیتم‌ها بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد کشفیات افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۱۱ طرح استانی در راستای مقابله با قاچاق در مرزهای کردستان اجرا شده است.

سرپرست فرماندهی مرزبانی کردستان ارزش ریالی کشفیات قاچاق در مرزهای استان را ۷۵۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مقدار کشفیات به نسبت مدت مشابه سال گذشته از نظر ریالی ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: در ۶ ماهه اول امسال از خروج قاچاقی ۵ هزار و ۲۲۲ راس انواع احشام سبک و سنگین از مرزهای کردستان جلوگیری شده، یک هزار و ۶۰۰ پرونده تشکیل و ۴۸۲ قاچاقچی دستگیر شده‌اند.

سپهری یادآوری کرد: شرایط خشن مرزهای استان و کمبود زیرساخت‌ها هم موجب نشده که خدشه‌ای به امنیت و نظم در مرزهای استان وارد شود  که مرزبانی در این مسیر هم شهدایی تقدیم کرده و هم تعداد زیادی از همکاران مرزبانی مجروح شده‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: در هفته ناجا بالغ بر ۸۰ برنامه اعم از فرهنگی، اجتماعی و خدماتی اجرا می‌شود که ارائه خدمات پزشکی به مرزنشینان یکی از این برنامه‌هاست.

سپهری خاطرنشان کرد: افتتاح پروژه‌های مرزی و پروژه‌های خوشایندسازی مقرهای مرزی از برنامه‌های هفته ناجا در مرزبانی کردستان است.

وی در پایان، هوشمندسازی کنترل مرز و استفاده از تجهیزات اپتیکی را از برنامه‌های مرزبانی در کردستان خواند و گفت: تلاش می‌شود در این زمینه به جایگاه مطلوب برسیم.

عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 728201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟