ایجاد حدود ۴۰ هزار شغل جدید در مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، شکوه میرشاهی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد گفت: طی نیمه نخست امسال ۳۹ هزار و ۸۷۲ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است. همچنین مجموع تعهد ایجاد اشتغال برای دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در چارچوب برنامه‌های امسال ۵۸ هزار و ۴۷۸ شغل جدید بوده است که بر اساس آمار ثبت فرصت‌های شغلی تازه تاکنون ۶۸ درصد تعهد اشتغال در مشهد محقق شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد ادامه داد: بخش عمده اشتغال جدید ثبت شده در این شهرستان مربوط به اداره صنعت، معدن و تجارت بوده است و پس از آن ادارات راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، بهزیستی و راهداری در رده‌های بعدی ایجاد شغل در میان ۱۷ دستگاه اداری و اجرایی قرار گرفته اند.

میرشاهی مشاغل تعهد شده امسال در استان خراسان رضوی را ۱۶۲ هزار شغل اعلام و بیان کرد: بدین ترتیب یک سوم از ایجاد شغل تعهد شده در استان سهم  مشهد است.

او با بیان اینکه ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در مشهد وجود دارند، تصریح کرد: ۵۹.۵ درصد واحد‌های صنفی این شهرستان در بخش خدمات، ۳۶ درصد در بخش صنعت و ۴.۵ درصد در بخش

کشاورزی فعالیت دارند.معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد شمار واحد‌های صنعتی و معدنی در این شهرستان را چهار هزار و ۴۳۸ واحد عنوان و تاکید کرد: سه هزار و ۷۵۹ واحد از این تعداد در بخش صنعت، ۵۱۰ واحد در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و ۱۶۹ واحد نیز در بخش معدن فعالیت دارند.

مشهد/میرشکار

کدخبر: 728064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟