هوشمندسازی مهمترین مولفه پلیس در تراز انقلاب است

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، سردار علی آزادی در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی که به مناسبت هفته ناجا و با حضور نماینده ولی فقیه و برخی مسوولان در ستاد انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: ناجا در تحقق اهداف گام دوم انقلاب نقش بسزایی دارد و برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب مولفه‌هایی نیاز دارد که یکی از مهمترین آنها هوشمندسازی است.

وی تصریح کرد: در همین راستا تاکید بر علم و جنبش نرم‌افزاری، یکپارچه‌سازی سامانه‌های هوشمند، مقابله با تخلفات فضای مجازی، استفاده از علوم و فنون روز برای کشف و شناسایی مجرم و اثبات جرم به صورتجدی در دستور کار انتظامی استان قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطرنشان کرد: استفاده از تجهیزات هوشمند در مرزبانی، پلیس آگاهی، پلیس فتا، پلیس پیشگیری، پلیس راه و راهور و سایر رده‌های انتظامی انجام گرفته و امروزه بیش از 50 رده انتظامی در راستای سرعت‌بخشی، سرعت و دقت عمل به صورت سیتمی با دستگاه قضایی و پزشک قانونی مرتبط هستند و ارتباط دو طرفه دارند.

سردار آزادی افزود: به منظور حفظ حقوق شهروندی و در راستای صیانت کارکنان تمامی تحت نظرگاه‌ها و بازداشتگاه‌های سطح استان به دوربین پایش مجهز شده‌اند.

وی اظهار داشت: در راستای الکترونیکی کردن خدمات انتظامی اقداماتی همچون راه‌اندازی سیستم الکترونیکی نوبت‌دهی تعویض پلاک، فقدانی مدارک شناسایی، تلفن همراه و غیره در تمامی شهرستان در دفاتر خدماتی انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان در حوزه وظیفه و نقش نیروی انتظامی در تحقق امنیت پایدار، نیز گفت: به فرموده فرمانده کل قوا "افتخار نیروهای مسلح ما این است که نیروی مسلح در کشور عزیز ما حصار مستحکمی برای کشور و ملت هستند".

سردار آزادی تصریح کرد: امروز سازمان‌های نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی سپر دفاعی در برابر تهدیدهای سخت دشمنان درونی و بیرونی هستند.

وی عنوان کرد: نیروی مسلح انتظامی در آزمایش‌های دشوار و بسیار مهم ثابت کرده است که می‌تواند امنیت کشور چه امنیت مرزها و چه امنیت داخلی را حفظ کند.

وی با تاکید براینکه امنیت مهم‌ترین مسئله در هر جامعه و کشوری است، افزود: امنیت هر کشور میثاق اساسی و زیربنای همه فعالیت‌ها در جهت توسعه است.

 فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: زیرساخت همه فعالیت‌های اقتصادی، علمی، سلامت و بهداشت، فعالیت‌های سیاسی و خدماتی همه و همه امنیت است اگر امنیت وجود نداشته باشد در تمام این فعالیت‌های ضروری اختلال به وجود می‌آید.

سردار آزادی اضافه کرد: بر همین اساس نیروهای امنیتی و نظامی مفتخر هستند که این زیرساخت اساسی را با عزم و اراده خود تامین می‌کنند.

وی با اشاره به نقش ناجا و امنیت از دیدگاه مقام معظم رهبری، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند "یکی از مهمترین ارکان امنیت کشور نیروی انتظامی است، خوشختانه نیروی انتظامی امروز در بین مردم دارای آبرو است و باید این را قدر بدانید و حفظ کنید".

فرمانده انتظامی استان کردستان همچنین در پایان سخنانش افزود: رهبری بازهم فرموده‌اند "نیروی انتظامی در حفظ امنیت داخلی مظهر اقتدار است، هرچه شما مقتدر باشید این نشان دهند اقتدار نظام است اگر این اقتدار با مهربانی، تدین و صیانت در رفتار و منش نشان داده شود روی مردم تاثیر می‌گذارد.

 

عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 728023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟