تشدید برخورد با متخلفان زیست‌محیطی از جمله زنده گیری، قاچاق و فروش پرندگان وحشی

به گزارش خبرنگار رکنادر ارومیه، مهران نظری در این دیدار از زحمات و همکاری پرسنل خدوم نیروی انتظامی در راستای کمک به صیانت از محیط زیست استان قدردانی و خواستار افزایش تعامل و همفکری بین  محیط زیست و نیروی انتظامی، با هدف بر خورد با هر گونه تخلف زیست محیطی در سطح استان شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ابتدا دیدار گزارشی از وضعیت و مشکلات زیست محیطی موجود را ارائه، و بر نقش تأثیر گذار نیروی انتظامی در برخورد با جرایم و تخلفات زیست محیطی تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به همکاری های موثر این نهاد در برخورد با متخلفین محیط زیست در فصول مختلف، آن را بسیار اثر بخش و مهم عنوان کرد.

نظری اظهار کرد: با توجه به واقع شدن‌ استان آذربایجان غربی در کوریدور مهاجرتی پرندگان مهاجر و همچنین شروع فصل مهاجرت در این فصل، عده ای  سودجو بر خلاف قوانین و مقررات  با روش‌های غیر انسانی مبادرت به زنده گیری پرندگان شکاری و در معرض خطر انقراض می کنند و آنها را از  زیستگاه اصلی کشور زنده گیری و به صورت قاچاق  به خارج از کشور انتقال می دهند.

نظری گفت: با توجه به همکاری فی مابین محیط زیست و نیروی انتظامی تا کنون مامورین زحمت کش این نهاد نظامی همکاری بسیار خوب و ارزنده ای را در شناسایی و دستگیری متخلفین به‌محیط زیست داشتند که جا دارد قدردان این تلاش و فعالیت  نیروی های خدوم انتظامی باشیم .

  سردار خرم نیا فرمانده انتظامی استان نیز در سخنانی برگسترش همکاری و تعاملات اداره کل حفاظت محیط زیست استان و نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: دستورات لازم به پلیس پیشگیری در جلوگیری از تخلفات زیست‌محیطی و حتی موارد زنده گیری، قاچاق و فروش پرندگان صادر شده است تا برخورد لازم با متخلفین انجام شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از صدور دستور همکاری کامل با یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تشکر و با اهدای لوح  از زحمات و حمایت های فرمانده نیروی انتظامی استان تقدیر کرد.

 آذربایجان غربی/ معجنی 

کدخبر: 727968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟