ممنوعیت واردات لوازم خانگی مقدمه ای بر ارتقای کیفیت تولیدات داخلی

به گزارش خبرگزاری رکنا در سمنان، خطیب جمعه سمنان در خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت از تولیدات و لوازم خانگی داخلی گفت: موضوع ممنوعیت واردات لوازم خانگی که از سال ۹۷ به دلیل مبارزه با تحریم‌ها از سوی سران قوا تصمیم‌گیری شد و فرصتی برای رشد و خودکفایی این صنعت در کشور فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی افزود: از سال ۹۷ طبق مصوبه سران قوا تاپایان سال ۱۴۰۰ می‌بایست واردات لوازم خانگی ممنوع باشد و همین موضوع فرصت بزرگی برای تولید کنندگان داخلی به وجود آورد، اما حالا کره جنوبی دوباره به دنبال دستیابی به بازار لوازم خانگی ایران است و حتی پیشنهاد فروش به ازای پول‌های بلوکه شده ایران را می‌دهد، اما ایران چنین فرصتی را به کره نخواهد داد و طبق دستور رییس جمهور ممنوعیت واردات لوازم خانگی ادامه خواهد یافت.

وی گفت: بدون شک اگر مردم ببینند محصولات داخلی باکیفیت تولید می‌شود دیگر با صرف هزینه‌های بیشتر از محصولات خارجی استفاده نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به درست هزینه کردن بیتالمال از سوی مسئولان افزود: مسئولان باید با اقدامات کارشناسی و جلب توجه و همفکری و مشارکت عمومی طرح‌های اجرایی بخصوص پروژه‌های عمرانی را اجرایی کنند تا هم از هدر رفتن بودجه بیت المال جلوگیری و هم نتایج بهتری حاصل شود.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی حفظ اهداف و آرمان‌های شهدا همچون شهید تازه تفحص شده سعید حسنان را وظیفه‌ای همگانی دانست گفت: باید با ادامه راه شهدا دین خود را به آنان ادا کنیم تا شهدا نیز از ماراضی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به ۱۵ مهر روز روستا و عشایر گفت: روستاییان و عشایر جزو باقابلیت‌ترین و ارزشمندترین، کم مصرف‌ترین و پرتولید‌ترین اقشار جامعه هستند و باید برای رفع نیازها و مشکلات آنان بیشتر تلاش شود.

 امام جمعه سمنان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و این هفته را به کادر نیروی انتظامی تبریک گفت.بود

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی به هفته وقف نیر اشاره کرد و گفت: وقف جز ارزشمندترین سازو کار‌های اسلام است و در دیگر ادیان نیز به این شکل مطرح نیست و باید توسعه فرهنگ وقف هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

کدخبر: 727845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟