وقف مال بهترین راه برای تحقق عدالت اجتماعی است

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، ماموستا رستمی، امام جمعه سنندجگفت: آنچه در قرآن آمده است وقف مال کار بزرگی است انسان باید بزرگترین داشته ها و اموال خود را در راه خداوند تبارک و تعلی وقف و ببخشد.

ماموستا رستمی با تاکید براینکه وقف انواع مختلف دارد، گفت: انسان واقف گاهی به نقطه و جایگاهی می رسد که نه تنها همه مال و داریی خود بلکه جان مبارکش را در راه خدا وقف می‌کند.

وی خواستار توجه هرچه بیشتر اداره کل اوقاف استان به حوزه مساجد و هزینه در راستای توسعه و بهسازی این دانشگاه دینی شد و گفت: از متولیان اوقاف انتظار می‌رود از محل درآمدهای وقفی در مساجد را که بزرگترین دانشگاه دینی مکتب پیامبر است مورد توجه و عنایت قرار دهند.

امام جمعه سنندج امنیت را بزرگترین سرمایه هر جامعه بشری دانست و گفت: هیچ چیزی به اندازه امنیت جامعه بشری نزد خداوند اهمیت ندارد و این مهم را در آیات متعدد قرآن مورد اشاره قرار گرفته است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: امنیت امروز جامعه ما مدیون ایثار و از خودگذشتگی نیروهای نظامی و امنیتی است که هفته نیروی انتظامی را به تمام عزیزان فعال در این عرصه تبریک می‌گویم.

ماموستا رستمی در ادامه به اهمیت مسئولیت و مسئولیت‌پذیری از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: مسئولیت‌ها امانتی در دست انسان‌هاست هر انسانی باید در انجام مسئولیتی که به او محول می‌شود تمام توان خود را بکار بگیرد چرا که فردای قیامت باید بابت امانتی که در اختیار ما قرار گرفته پاسخگو باشیم.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان به رفع مشکلات جامعه شد و گفت: تسهیل‌کاری در راستای ازدواج جوانان و توسعه اشتغال و رفع بیکاری به عنوان یک اولویت مهم از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: نبود امکانات از جمله مسکن و اشتغال موجب شده جوانان ما در زمینه تشکیل زندگی مشترک با چالش جدی مواجه باشند رفع این مهم نیاز به برنامه ریزی جدی از سوی مسئولان دارد.

 

 

کدخبر: 727791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟