سنندج ومریوان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، دکتر ابراهیم قادری روز جمعه گفت: شهرستانهای بانه، دهگلان، سقز، کامیاران در وضعیت نارنجی، قروه، بیجار، دیواندره و سروآباد نیز در وضعیت زرد هستند.
 وی با بیان اینکه در شهرستانهایی که در واکسیناسیون علیه کرونا پیشتاز هستند، آمار ابتلا و بستری کرونا به طور چشمگیری کاهش یافته است، افزود: استقبال مردم در برخی شهرستانها همچنان ضعیف است و در ضمن رعایت پروتکلها نیز در حد پایینی قرار دارد که نگرانی اصلی ما ادامه این پیک و تشدید مرگ و میر مخصوصا در افراد جوانتر است. 
وی اضافه کرد: روند بستری در استان با شیب کندی کاهشی است ولی با این حال برای چندمین هفته متوالی تعداد بستری‌ها همچنان بالای ۹۰۰ نفر است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه بیشتر مناطق کشور و استان از  پیک پنجم کرونا عبور کرده‌اند، یادآور شد: هرچند این پیک در استان کردستان با فاصله بیشتر از یک ماه از سایر مناطق کشور شروع شد، ولی این موج طولانی‌ترین موج از ابتدای شیوع کرونا در استان کردستان بوده است.
 
قادری با اشاره به تکمیل ظرفیت کامل بخش کرونا در بیمارستانهای استان،  به خستگی و فرسودگی کادر بهداشت و درمان اشاره کرد و اظهار داشت:  اگر مردم در زمینه واکسیناسیون و رعایت  پروتکل‌های بهداشتی  همکاری لازم را با کادر بهداشت و درمان نداشته باشند، پیک ششم نیز در راه خواهد بود.
 وی با تاکید بر لزوم پرهیز از برگزاری مهمانی، دورهمی و تجمع،  از شهروندان خواست تا به هیچ عنوان بدون ماسک  در اماکن عمومی و حتی فضای باز تردد نکنند و در هیچ مهمانی شرکت نکنند.
 دکتر قادری با اشاره به واکسیناسیون حدود ۵۵ درصد از جمعیت هدف استان گفت: حدود ۷۰۰ هزار نفر دُز  اول و ۳۱۸ هزار نفر دُز دوم واکسن کرونا  را تزریق کرده اند.
وی افزود: ۱۸ درصد از دانش آموزان استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند و لازم است افراد ۱۲ تا ۱۸ نیز بعد از ثبت نام در سامانه www. salamat.gov.ir نوبت واکسیناسیون دریافت کنند و واکسینه شوند.
در شبانه روز منتهی به ۱۵ مهر  ۲۶۱ بیمار جدید در کردستان شناسایی و هفت بیمار جان باختند.
۹۱۸ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۹۹ بیمار وخیم بوده و در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.
کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر دیروز در کردستان یک‌هزار و ۶۸۱ قربانی داشته است.

 

کدخبر: 727788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟