اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته نیروی انتظامی

سردار سعید دادگر در گفت‌وگو با خبرنگار رکنادر گرگان، با اشاره به برنامه‌های هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی امسال با شعار پلیس هوشمند، امنیت پایدار از 17 تا 24 مهرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود : یکی از اقداماتی که در جلب مشارکت‌های عمومی، موثر واقع شده و اقبال عمومی را بر می‌انگیزد، ارائه کارنامه روشن و دقیق از عملکرد ناجا است. هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است که با بیان عملکرد ناجا نسبت به جلب اعتماد عمومی، افزایش احساس امنیت و در نتیجه افزایش سرمایه اجتماعی اقدام شود.

سردار دادگر ادامه داد: در این راستا نیروی انتظامی با نصب العین قراردادن فرامین مقام معظم رهبری به منظور تصویر کشیدن رشادت‌ها، تلاش‌ها و مجاهدت‌های سبزپوشان  ناجا و با هدف تحقق شعار"پلیس هوشمند- امنیت پایدار" در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها هفته ناجا را با بیش از 100 برنامه اجتماعی، فرهنگی و انتظامی  از روز شنبه 17 مهرماه با اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح آغاز و تا 23 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

وی هدف از برگزاری برنامه‌های هفته ناجا را ارتقاء سرمایه اجتماعی ناجا، تبیین و تشریح رویکرد جامعه محوری پلیس برای مردم و نمایش اقتدار، توانمندی ، روز آمدی و هوشمندی پلیس عنوان کرد و گفت: ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت با ارج نهادن به خانواده معظم شهدا و مقام شامخ ایثارگران ناجا در دفاع از حریم نظم و امنیت و امید آفرینی در جامعه، اقناع افکار عمومی، ترویج ارزش‌های اسلامی است.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: جلب مشارکت مردم در تولید امنیت و آرامش ،تبیین و تشریح نقش و سهم مردم در تولید، حفظ و ارتقاء امنیت، تقویت روحیه و التزام عملی به قانون، قانونمندی و فرهنگ خودکنترلی و افزایش منزلت و مقبولیت اجتماعی پلیس از دیگر اهداف برنامه‌های هفته ناجا است.

وی تاکید کرد: غبارروبی و عطرافشانی از مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار با علما، حضور در نماز جمعه، اجرای برنامه‌های اقتدار پلیس، قدردانی از خانواده پرسنل و مروجان آموزش همگانی از جمله برنامه‌هایی هستند که طی این هفته در استان اجرا می‌شود.

سردار دادگر اظهار کرد: تجلیل از حافظان امنیت، نشست علمی و تخصصی با اساتید، تجلیل از افراد نمونه در رعایت نکات، همایش موتورسواران قانونمند، دوچرخه سواری همیاران پلیس، اجرای نمایشی عملیات در حوزه پلیس مبارزه با موادمخدر و نمایشگاه توانمندی‌های پلیس از دیگر برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در استان است.


گرگان/کرامتی

کدخبر: 727582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟