به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، داستان طعم و بوی بد آب شرب سنندج چندسالی است که مردم را به شدت درگیر کرده تا جایی که شهروندان برای تأمین آب شرب به چشمه کوه‌های سطح شهر از جمله آبیدر پناه برده‌اند و مسئولان آبفا نیز هر روز یک وعده برای رفع این مشکل می‌دهند.

پس از پیگیری‌های متعدد رسانه‌ای، بالاخره سال گذشته بعد از محرزشدن آلودگی آب شرب سنندج به فاضلاب چندین روستا، رئیس مرکز بهداشت سنندج از استفاده بیش از حد استاندارد از کلر خبر داد و اذعان کرد که این وضعیت آب شرب سبب سرطان می‌شود و این مسئله موجی از نگرانی را در بین شهروندان ایجاد کرد. سپس استاندار کردستان 16 مهرماه 99 به میدان آمد و با قاطعیت اعلام کرد که تا چند روز آینده مردم این شهر از آب گوارای سد آزاد به جای سد قشلاق بهره‌مند خواهند شد اما این وعده نیز همانند دیگر وعده‌هایش رنگ باخت و عملی نشد.

نارضایتی شهروندان سنندجی از وضعیت آب شرب سنندج ادامه داشت تا اینکه باز استاندار کردستان پنجم آذرماه سال گذشته از تخصیص اعتبار 100 میلیارد تومانی برای رفع مشکل آب شرب سنندج خبر داد و باز اعلام کرد که تا 2 هفته آینده «اجرای طرح سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب سنندج آغاز و امید است با اجرایی کردن این پروژه کیفیت طعم و بوی آب شرب سنندج بهبود یابد» اما بعد از گذشت 10ماه این وعده هم تحقق نیافت و همچنان دَم از حل این معضل می‌زنند.

 

کدخبر: 727405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟