جایگاه ویژه ی سنت حسنه وقف در کردستان

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در جلسه تخصصی وقف و رسانه با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان ضمن گرامیداشت دهه وقف و قدردانی از زحمات دست اندرکاران این سنت حسنه، اظهار کرد: سنت حسنه وقف از دیرباز در استان کردستان جایگاه ویژه‌ای بالاخص در زمینه مساجد و اماکن متبرکه داشته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: صدا و سیما همواره در زمینه ترویج این سنت حسنه اهتمام و تعامل لازم را در تمامی واحدها با اوقاف استان داشته است.

عبدالملکی ادامه داد: تعامل صدا و سیما و اوقاف موجب ترویج سنت حسنه وقف می‌شود و در نتیجه می‌توان از افزایش بهره‌وری موقوفات در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به توسعه جامعه استفاده کرد.

وی بیان کرد: در دهه وقف برنامه‌های متعددی در زمینه های مختلف مرتبط با وقف به صورت مشارکتی از صداوسیمای مرکز کردستان تولید و پخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تعامل بخش‌های مختلف صداوسیما با اداره کل اوقاف استان، اظهار کرد: رسانه و فضای مجازی می‌توانند نقش مهمی در در تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد موقوفات استان برای مسجد وقف شده است افزود: لازم است تا بخش های رسانه ای، ادرات و نهادها تعامل خوبی با اوقاف داشته باشند تا بتوانیم نیت واقفین را بیشتربه سمت نیات روز جامعه سوق دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار داشت: امید است که در دهه وقف و با کمک صدواسیمای مرکز استان موج رسانه‌ای و تبیلغاتی در زمینه وقف انجام می‌شود.

 

کدخبر: 727308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟