اسکان اضطراری زائران پیاده دهه آخر صفر در ۵۱ نقطه مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سید حمید موسوی سرپرست فرمانداری مشهد گفت: تاکنون زائران پیاده دهه آخر صفر در ۵۱ مرکز اقامتی اضطراری مانند اماکن ورزشی و مدارس مشهد اسکان یافته‌اند.

او افزود: از این تعداد مرکز اقامتی ۱۰ مورد شامل ورزشگاه و دیگر اماکن متعلق به شهرداری مشهد است و ۴۱ مرکز را نیز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بافت پیرامونی حرم رضوی در اختیار زائران پیاده قرار داده است.

سرپرست فرمانداری مشهد ادامه داد: اسکان زائران امام رضا (ع) که از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی ریلی، جاده‌ای و هوایی وارد مشهد شده اند  زیر نظر میراث فرهنگی  انجام می‌شود.

موسوی بیان کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی مطابق نظر ستاد ملی کرونا در هتل‌ها و مهمانسرا‌های زیر نظر میراث فرهنگی به صورت کامل اجرا می‌شود و از طرفی در مراکز اسکان اضطراری ناظران بهداشتی به صورت مقیم حضور دارند تا بر رعایت حداکثری دستورالعمل های بهداشتی نظارت کنند.

او سلامت و امنیت را ۲ مولفه اصلی در پذیرش و میزبانی از زائران امام رضا (ع) در مشهد عنوان و تصریح کرد:  ۳۰۰ هزار ماسک بهداشتی طی روز‌های گذشته بین زائران حرم مطهر رضوی و همچنین زائران پیاده در مشهد پیش بینی توزیع شده است.

سرپرست فرمانداری مشهد تاکید کرد: ۱۵ موکب در مسیر جاده قدیم نیشابور به مشهد و هشت موکب یا ایستگاه صلواتی نیز در مسیر جاده چناران به مشهد در حال خدمت رسانی به زائران بارگاه منور حضرت رضا (ع) هستند.

مشهد/میرشکار

کدخبر: 727260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟