واگذاری پنج هکتار زمین صنعتی خراسان رضوی به دانش‌بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، علی بهرامی‌زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی چناران گفت: از ابتدای تابستان امسال تاکنون پنج هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار شده است.

او افزود: این اقدام در راستای عمل به سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نیز تاکید استاندار مبنی بر تامین زمین مورد نظر برای طرح‌های تحقیق و توسعه و هایتک، از تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا اولویت واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به‌ویژه پیرامون مشهد به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافت که تاکنون ۲۰ شرکت دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی درخواست زمین برای استقرار واحد خود کرده اند که پنج هکتار زمین در این شهرک‌ها به آن‌ها واگذار شده است.

بهرامی‌زاده با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع دانش بنیان و استقرار آن‌ها در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: تا پایان امسال زمین مورد نیاز ۴۰ شرکت دانش بنیان دیگر در سطح شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تامین می‌شود و ۱۰ هکتار زمین به این منظور اختصاص می‌یابد.

او با اشاره به ظرفیت‌های شهرک صنعتی چناران تصریح کرد: این شهرک صنعتی در ۴۵ کیلومتری مسیر مشهد - قوچان با گستره کلی حدود هزار و ۱۰۰ هکتار، از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی شرق کشور است که در حال حاضر ۱۷۰ واحد صنعتی در این شهرک فعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: تاکنون واگذاری زمین برای واحدهای تولیدی و کارگاهی با اولویت دانش بنیانی ها در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق آغاز شده است که افزون بر این شهرک، زون اختصاصی ویژه استقرار شرکتهای دانش بنیان و فناور و هایتک در پهنه وسیعی از شهرک صنعتی چناران نیز راه اندازی می شود.

کدخبر: 727241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟