آمارفوتی ها در استان همچنان دو رقمی است

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار رکنا در ارومیه از بستری شدن ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و افزود: در شبانه روز گذشته هزار و۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و از این تعداد ۳۱۳ نفر بستری شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون از هزار و ۶۹۵ بیمار، ۳۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۵۰ بیمار هم با دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می‌دهند.

آقازاده با بیان اینکه در این مدت ارومیه با ۱۳۰ نفر، بوکان با ۴۰ نفر و میاندوآب با ۲۶ بیمار جدید رکورددار بستری‌های استان هستند، عنوان کرد: در این مدت ۱۱ بیمار نیز فوت کردند که با فوت این تعداد مجموع قربانیان کرونا در استان به ۶ هزار و ۴۲۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان نیز گفت: تا امروز بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که افزون بر ۴۲ هزار دز آن مربوط به شبانه روز گذشته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت نظیر هفته‌های گذشته کمترین میزان واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ را در استان به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت در جنوب آذربایجان غربی میزان واکسیناسیون به ترتیب ۵۱ و ۵۳ درصد بوده است.

آقازاده با بیان اینکه همچنین شهرستان‌های ارومیه، تکاب و خوی نیز به ترتیب با ۷۸، ۷۲ و ۶۹ درصد بیشترین میزان واکسیناسیون را در اختیار دارند، افزود: همچنین شهرستان‌های شاهین‌دژ، نقده، بوکان و پلدشت بیش از ۶۵ درصد، سلماس، اشنویه، مهاباد، میاندوآب، ماکو، شوط و چایپاره بیش از ۶۰ درصد و چالدران با ۵۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

تاکنون بیش از ۶۸ درصد مردم واجد شرایط در آذربایجان غربی، واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

حدود ۸۸ درصد افراد بالای ۶۰ سال، نزدیک به ۸۷ درصد افراد بین ۵۰ تا ۵۹ سال، حدود ۷۱ درصد افراد بین ۴۰ تا ۴۹ سال، بیش از ۶۰ درصد شهروندان ۳۰ تا ۳۹ سال و افزون بر ۵۳ درصد افراد ۱۸ تا ۲۹ سال در آذربایجان غربی یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

آذربایجان غربی ارومیه معجنی 

کدخبر: 727224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟