اعزام 41دانشجوی کردستانی به دانشگاههای اروپایی

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، رحمت صادقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد، ۲۳ نفر به دانشگاه اف اچ یوانیوم اتریش، هفت نفر به دانشگاه ICD فرانسه و ۱۱ نفر به دانشگاه خاین اسپانیا اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه در قالب همین برنامه و تحت حمایت مالی DAAD، سه دانشجوی دیگر این دانشگاه برای گذراندن یک دوره تحصیلی بزودی به دانشگاه کلن آلمان اعزام خواهند شد، افزود: در آخرین مرحله این برنامه تبادل، چهار دانشجوی دیگر دانشگاه کردستان به دانشگاه اف اچ یوانیوم اتریش اعزام شدند.
 
رییس دانشگاه کردستان اضافه کرد: پیرو فراخوان اعزام سری چهارم دانشجویان دانشگاه کردستان در مهر ۱۳۹۹ مبنی بر اعزام دانشجویان به دانشگاه اف اچ یوانیوم کشور اتریش و بعد از بررسی درخواست‌­های ثبت شده، برگزاری آزمون کتبی و برگزاری مصاحبه تخصصی به زبان انگلیسی، ۱۰ نفر از دانشجویانی که بالا­ترین امتیاز را کسب کردند به دانشگاه اتریشی معرفی شدند.

صادقی یادآور شد: پس از ارزیابی نهایی توسط دانشگاه اف اچ یوانیوم چهار نفر از دانشجویان برای ترم سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) و ۲ نفر از دانشجویان برای ترم فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۴۰۰) انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: طول مدت این دوره­‌ها ۶ ماه و مبلغ این گرنت تحصیلی برای هر دانشجو ماهیانه مبلغ یک هزار و ۵۰ یورو برای گرنت ارنست ماخ و ۸۵۰ یورو برای گرنت ارسموس، به علاوه پرداخت هزینه‌های رفت و برگشت است.
 
رییس دانشگاه کردستان افزود: ندا رحمانی(دانشجوی کارشناسی مدیریت گردشگری) و دانیال طالب­پور(دانشجوی کارشناسی رشته حسابداری) برای استفاده از بورسیه ارنست ماخ و خانم­‌ها سما زندی(دانشجوی کارشناسی رشته حسابداری)، سارینا چناره(دانشجوی کارشناسی مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی) برای استفاده از بورسیه اراسموس به دانشگاه اتریشی اعزام شدند.

صادقی گفت: همچنین بارزان سعید پور (دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی) و افسون ضیائی‌فر (دانشجوی کارشناسی ارشد رشته MBA) در ترم آینده به این دانشگاه اعزام خواهند شد.
 
وی تاکید کرد: دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره­‌های تبادل دانشجو به وب­سایت مدیریت روابط بین­‌الملل دانشگاه کردستان و صفحه تیم دستیاران مدیریت امور بین­‌الملل مراجعه کنند.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد

 

کدخبر: 727201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟