کردستانیها در سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام به سوگ نشستند

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، مردم استان کردستان اعم از شیعه و سنی امروز همزمان با سراسر کشور در غم رحلت فخر کائنات خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت سبط اکبر آن حضرت، غریب مدینه حضرت امام حسن مجتبی(ع) سوگوار و پرچم و بیرق‌های سیاه عزا در خیابان‌ها و میدان‌های سطح شهر برافراشته شده است.

مردم متدین استان کردستان شب گذشته با حضور در برخی مساجد و حسینیه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در غم رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) وحضرت امام حسن مجتبی(ع) سوگواری کردند.

آئین سوگواری28 صفر دیشب در مهدیه و حسینیه سنندج با حضور عاشقان رسول خدا و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار شدو جمعی از مداحان اهل بیتبا نوحه سرایی و روضه خوانی به زبان کردی و فارسی به سوگواری و عزاداری پرداختند.

مردم استان کردستان که اکثریت آنها سنی مذهب و پیرو امام شافعی هستند ارادت ویژه‌ای به پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارند و همچون سایر نقاط دیگر کشور  مردم  این استان نیز امروزماتم زده و به سوگ نشسته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری: زندگی پیامبر(ص) سرشار از «فضایل انسانی و صفات پسندیده» استامام جمعه موقت سنندج: حضرت محمد(ص) شایسته‌ترین الگوی مسلمانان است

حضرت محمد (ص)در سال عام الفیل (570میلادی) در ماه ربیع الاول در خانه عبدالله ابن عبدالمطلب پسر عبدالمطلب و بانو آمنه بنت وهب دیده به جهان گشود و به خاطر ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری به نام‌های رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، امّی، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذکّر، یس وطه‌ لقب یافت.

پیامبر خوبی‌ها و مهربانی‌ها در سن 25سالگی با این بانوی بزرگوار خدیجه بنت خویلد ازدواج کرد و یگانه دخترش فاطمه الزهرا(س) متولد شد و با تعلیم و تربیت در مکتب وحی پیامبر به پیشوای اول شیعیان امام علی(ع) ازدواج کرد و سلسله امامت و ولایت از نسل ایشان ادامه یافت.

پیامبر اسلام(ص( در سن 40سالگی به رسالت مبعوث شده بود و به مدت 23 سال عهده‌‌دار امر رسالت و نبوت بود. حضرت محمد(ص) علاوه بر رسالت، به مدت 10 سال امر زعامت و زمامداری مسلمانان را پس از مهاجرت به مدینه طیبه بر عهده داشت.

امام حسن مجتبی(ع) نیز از سلسله امامت و ولایت اولین فرزند علی(ع) و فاطمه (س)به دنیا آمد و لقب‌های او سبط، سید، زکی ومجتبی است، ایشان پس از شهادت پدر بزرگوار خود به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت، به امامت رسید و نزدیک به 6 ماه به اداره امور مسلمانان پرداخت ودر روز 28 صفر سال 50 هجری در حالی که 48 سال از عمر مبارکش می‌گذشت، شهید و در بقیع مدفون شد.

 

کدخبر: 727032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟