نگرانی از کاهش سن اعتیاد در اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در مشگین شهر؛ بهنام بهشتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: این که آسیب‌های اجتماعی بیشتر گریبانگیر افراد جوان و کم سن و سال باشد، موضوعی بسیار نگران کننده است، به طوری که طبق آمار‌های رسمی سن اعتیاد در استان اردبیل رو به کاهش قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مصرف مواد مخدر صنعتی از دیگر نگرانی‌هایی است که امروزه نوجوانان و جوانان به سمت آن گرایش پیدا کرده‌اند و این امر نگرانی‌های بسیاری را برای خانواده‌ها و متولیان امر به دنبال داشته که از طریق نهاد‌های مرتبط پیگیر موضوع هستیم تا جمعیت کمتری در دام این بلای خانمان‌سوز گرفتار شوند.

جان باختن ۲۲ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر 

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: ۲۲ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در استان اردبیل فوت شده که عمدتاً نیز مربوط به گروه‌های سنی جوان بوده‌اند که به دلیل سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند و هم‌اکنون در حال درمان بیشتر از ۲۱ هزار معتاد در استان هستیم.

بهشتی تصریح کرد: از خانواده‌ها و دستگاه‌های متولی انتظار داریم که حمایت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند تا بتوانیم جمعیت بهبود یافته از اعتیاد را افزایش دهیم که در کنار این موارد حمایت از بهبودیافتگان برای اشتغال همراه حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: جمعیت معتادان استان اردبیل در حدود ۶۰ هزار نفر است که بخشی از این‌ها معتادان متجاهر هستند که با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری سعی بر جمع‌آوری معتادان متجاهر است و به عنوان مهم‌ترین عامل فروپاشی نظام خانواده محسوب می‌شود که در کنار آن خشونت و خیانت نیز قرار گرفته است.

 

کدخبر: 727009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟