کشف 265 میلیارد ریال کالای احتکارشده در انبارهای کردستان/تشکیل 1775 پرونده تخلف صنفی طی 6 ماهه امسال

به گزارش رکنا از کردستان؛فرزاد سردارزاده سنندج اظهار کرد: در نیمه اول امسال 55 هزارو 45 مورد بازرسی از واحدهای سطح استان انجام شده که در این رابطه یک هزار و 775 فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی در استان تشکیل شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: در این مدت همچنین 2 هزارو 19 مورد از پروندهای تشکیل شده تخلف آنها احراز شده است.

وی در ادامه ارزش ریالی پرونده‌های احراز شده را 272 میلیارد و 352 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در 6 ماه نخست امسال همچنین یک هزار و 136 مورد گشت مشترک با نیروی انتظامی، فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه‌های مربوطه برگزار شده است.

سردارزاده اظهار داشت: در این گشت‌های مشترک 199 مورد تخلف احراز شده که ارزش ریالی آنها 28 میلیارد و 308 میلیون ریال بوده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه یکی دیگر وظایف اداره نظارت و بازرسی صنعت و معدن و تجارت استان بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالاها است، افزود: تمام مراحل تولید، نگهداری و جابجای کالا از صفر تا مقصد باید در سامانه مورد نظر ثبت شود در غیر این صورت کالا به عنوان عرضه خارج از شبکه و یا احتکار تلقی می‌شود که در این زمینه در نیمهخ اول امسال یک هزارو 242 گشت مستقل و 172 گشت مشترک در سطح استان انجام شد.

سردارزاده یادآور شد: در همین راستا در مجموع 239 پرونده تخلف به عنوان احتکار و یا امتناع از عرضه کالا و یا عرضه کالا در خارج از شبکه در این مراکز تشکیل شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه بیشترین نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت بر روی کالاهای اساسی مردم است، افزود: ارزش ریالی کالاهای ضبط شده در انبارها و مراکز نگهداری کالا در استان برابر با 265 میلیارد ریال بوده است.

سنندج/عبدالحکیمی 

 

کدخبر: 726655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟