واحد شماره ۲ نیروگاه برق مفتح همدان به چرخه تولید بازگشت

به گزارش رکنا در همدان به نقل از خبرگزاری ایرنا، پژمان اختری افزود: نیروگاه برق شهید مفتح همدان، چهار واحد با ظرفیت هر کدام ۲۵۰ مگاوات برق دارد و در مجموع با توان تولید یک هزار مگاوات برق از مهمترین نیروگاه های کشور محسوب می شود.

وی اظهار داشت: عملیات تعمیرات دوره ای و اساسی واحدهای تولید برق این نیروگاه از چند ماه پیش آغاز شد و با پایان تعمیر واحد شماره۲، این نیروگاه با تمام توان به استقبال تولید برق در پاییز ۱۴۰۰ می‌رود.

اختری با اشاره به اینکه امسال به خاطر کمبود بارش باران و نزولات آسمانی مشکلاتی در تامین برق به وجود آمد، عنوان کرد: همچنان انتظار داریم مشترکان استان، با مصرف بهینه ما را در ارایه خدمات یاری کنند.

وی تصریح کرد: با تلاش و همت کارکنان این مجموعه، واحد شماره ۲، با ظرفیت ۲۵۰ مگاوات این مجموعه در ساعت ۱۷ روز شنبه ۱۰ مهر با موفقیت به شبکه سراسری متصل شد. 

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: در این دوره از تعمیرات بررسی و بازرسی روتین، پرمیت های موکول به شات دان، رفع نشتی ولوهای توربین و رفع اشکالات ایگنیتورها با موفقیت انجام گرفت.

نیروگاه حرارتی شهید مفتح همدان از چهار واحد بخار ۲۵٠ مگاواتی تشکیل شده است که با عمر بیش از ۲۸ سال نزدیک به ۲ درصد از برق کشور را تأمین می کند و با ظرفیت تولید هزار مگاوات در دشت کبودراهنگ در کیلومتر ۴۵ جاده همدان - تهران، قرار دارد. 

 

 

کدخبر: 726529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟