انجام واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال استان/
خدمات عمومی به افرادی که واکسینه شده اند، ارائه می‌شود

‍به گزارش رکنا از لرستان، جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست دکتر رئیسی، با حضور مسئولین و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و متعاقب آن جلسه ستاد استانی به ریاست دکتر ثمینی حول محور آخرین وضعیت بیماری ادامه پیدا کرد .  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مصوب گردید به گونه ای برنامه ریزی شود که واکسیناسیون تمام دانش آموزان بالای ۱۲ سال کشور آغاز گردد . 

 ثمینی تصریح کرد: بازگشایی مدارس کشور از پانزدهم آبان ماه، دیگر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بود که مطرح و مصوب گردید . 

وی ادامه داد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه‌های کشور در مقطع دکترا و ارشد از پانزدهم مهرماه به صورت حضوری آموزش دانشجویان را آغاز خواهند کرد و سایر دانشجویان نیز با توجه به انجام واکسیناسیون، از نیمه آبان ماه در دانشگاه ها حضور خواهند یافت . 

معاون استاندار لرستان اظهارداشت: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی استان، تزریق واکسن دانش آموزان با هدف بازگشایی مدارس در آبان ماه آغاز می گردد و در این راستا تمامی افرادی که با دانش‌آموزان در ارتباط هستند مانند رانندگان سرویس مدارس، معلمان، والدین و سایر افراد باید واکسینه شوند . 

ثمینی تاکید کرد: باید در نظر داشت از این پس تمامی خدمات عمومی در ادارات و سایر حوزه های خدمات رسان مانند حمل و نقل عمومی صرفاً به افرادی ارائه می‌شود که واکسن را تزریق کرده باشند . 

وی با بیان اینکه طبق گزارشات اعلام شده متأسفانه استقبال از تزریق واکسن کرونا در برخی از شهرهای استان کمتر شده، افزود: از مردم می خواهیم با توجه به لزوم افزایش ایمنی، نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و خواستار همکاری ائمه جمعه و علمای بزرگوار در رابطه با تشویق مردم به تزریق واکسن هستیم . 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی در خصوص آخرین وضعیت استان به لحاظ رنگ بندی، دو شهرستان رومشکان و چگنی در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند . 

 ثمینی یادآور شد: تزریق واکسن به منزله پایان کرونا نیست و هم استانی ها کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات را در زندگی روزمره لحاظ کنند .

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 726192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟