پیدا شدن 21 گمشده ی ارتفاعات دیلمان/به همراه جزییات

به گزارش رکنا از رشت، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: بلافاصله پس از دریافت گزارش، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر متشکل از یک تیم امدادی از پایگاه شهید خانی پور و یک تیم از شعبه سیاهکل با یک دستگاه خودروی آمبولانس و خودروی کمک دار به همراه عوامل انتظامی به منطقه مذکور اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اعلام این خبر گفت: بلافاصله پس از دریافت گزارش، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر متشکل از یک تیم امدادی از پایگاه شهید خانی پور و یک تیم از شعبه سیاهکل با یک دستگاه خودروی آمبولانس و خودروی کمک دار به همراه عوامل انتظامی به منطقه مذکور اعزام شدند.

غلامی با اشاره به نجات پنج فرد مورد نظر گم شده افزود: پس از چندین ساعت عملیات جستجو، هر ۲۱ نفر توسط عوامل امدادی هلال احمر پیدا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه این حادثه، ۲ مصدوم را در بر داشته است، اظهار کرد: ۲ نفر از اعضای این تیم کوهنوردی که مصدوم شده بودند به صورت سرپایی توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر مورد مداوا قرار گرفتند.

سیاوش غلامی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، اظهار داشت: هموطنان حتما مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تاکید کرد: به دلیل عدم آشنایی گروه های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی و نوعا عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند، گروه‌های کوهنوردی همچنین ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند.

سیاوش غلامی در انتها افزود: تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش حوادث احتمالی از سوی مردم است.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 725951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟