۶۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت امسال در استان مرکزی چاپ می‌شود

به گزارش خبرنگا رکنا از اراک ،سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی  در حاشیه برنامه شب خاطره مردان سرافراز با اشاره به ضرورت روایت واقعیات جنگ تحمیلی اظهار داشت: برنامه شب خاطره مردان سرافراز با محوریت خاطره گویی فرماندهان دفاع مقدس و با حضور جانشین سازمان بسیج مستصعفین که خود از یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند در مجموعه فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد که سردار قاسم قریشی، سردار محسن کریمی و اسماعیل نادری به بیان خاطراتی از عملیات های دفاع مقدس پرداختند.

وی افزود: همچنین در این مراسم از کتاب خاطرات نادری که موریت آن خاطرات جانباز و فرمانده هشت سال دفاع مقدس استان مرکزی اسماعیل نادری است نیز رونمایی شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: موضوع کتاب خاطرات نادری، خاطرات دوران دفاع مقدس با محوریت همرزمان برادر حاج اسماعیل نادری است که به زودی در اختیار کتابخانه های استان و سراسر کشور و سایر مجموعه های فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس قرار می گیرد.

کریمی عنوان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی نهضت تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس با جدیت دنبال می شود یکی از دستاوردهای آن تهیه فرهنگ نامه 23 جلدی شهدا و چاپ بیش از 160 عنوان در حوزه های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و در سال1400 چاپ 60 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت نیز در دستور کار است.

وی افزود: حفظ و تقویت روحیه‌ انقلابی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان مهمترین هدف برگزاری برنامه شب خاطره مردان سرافراز است که خوشبختانه در هفته دفاع مقدس امسال در برگزاری اینگونه برنامه ها گام های بلندی برداشته شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: یکی از الزامات گام دوم انقلاب ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی است بنابراین باید با استفاده از ابزارهای مختلف هنری و برنامه های خلاقانه این مسئله را با قوت دنبال کنیم.

وی بیان کرد: آشنایی نسل جدید با روحیات و سیره شهدا و فرماندهان دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری برنامه شب خاطره با موضوع دفاع مقدس است و سعی داریم با برگزاری اینگونه برنامه ها برای سنین و اقشار مختلف جامعه سیره شهدا و فرماندهان را برای نسل جوان تبیین کنیم.

 کریمی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با ابزار تحریف به دنبال ضربه زدن به روحیه‌ی انقلابی هستند بنابراین رسالت ما پاسداری و صیانت از فرهنگ اررشمند دفاع مقدس و ارزش های حاکم در این دوران است که باید به خوبی انجام شود.

وی افزود: برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع و مقدس در سال 1400 با شعار «ما مقتدریم» در سراسر استان مرکزی برگزار می‌شود و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت با 25 کمیته تخصصی و 16 کارگروه هدایت اجرای برنامه‌ها را بر عهده خواهند داشت و تاکنون بیش از هزار و 500 برنامه تاکنون در سطح استان مرکزی هدف‌گذاری شده که البته به جهت مردمی برگزار شدن برنامه ها تعداد بیش از این است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: رویکرد مهم ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت مردمی برگزار کردن و تحقق مشارکت مردمی در برنامه ها است و این یک ضرورت است چراکه هر اقدامی که مردم مشارکت داشته باشند قطعا هم ماندگار و هم تاثیرگذار خواهد بود.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 725926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟