دبیرستان  پسرانه ایرانسل در گلستان افتتاح شد

به گزارش خبرنگاررکنا در گلستان، این دبیرستان پسرانه  در زمینی به مساحت 2500 متر مربع و با زیربنای 1500 متر مربع به بهره‌برداری رسیده و دارای 6  کلاس درس  به علاوۀ نمازخانه ، آزمایشگاه، کتابخانه مجهز، واحداداری و بخش های دیگر داشت  .

 مراسم افتتاحیه  این مدرسه که صبح روز چهارشنبه  7 مهرماه 1400  با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، دکتر  حق شناس استاندار گلستان،ایری نماینه غرب مردم استان ،  دست مرد فرماندار گمیشان، گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان ولیوانی  رئیس سازمان نوسازی، کمیلی فر ریس مجمع خیرین اموزش و پرورش استان  ، حاج اخوند حنفی امام جمعه  اهل سنت گمیشان همراه شهردار و اعضای شوار  بهمراهی  دانش‌آموزان، در محل دبیرستان ایرانسل در شهر سیمین شهر برگزار شد

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم طی سخنانی با اشاره به تخریب زیرساخت‌های آموزشی در پی سیل ویرانگر فروردین ۱۳۹۸، مشارکت ایرانسل در امر مدرسه‌سازی را در راستای مسؤولیت اجتماعی این شرکت دانست و از مشارکت‌کنندگان در این پروژه قدردانی کرد.

عباسی‌آرند همچنین به تجهیز مدارس مناطق سیل‌زده و نیز مناطق کمتر برخوردار به امکانات رایانه‌ای و ارتباطی، در قالب پروژۀ «مدارس درخشان» ایرانسل با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و از برنامۀ ایرانسل برای ادامه و گسترش این پروژه خبر داد.

وی همچنین گفت: ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در استان  گلستان  توانسته با کمک ارگان‌های مربوطه، از نظر پوشش شبکه و ارائۀ خدمات، کیفیت خوبی را در مقایسه با میانگین کشور ایجاد کند

عباس‌آوند راز توسعه کشور در گرو توسعه منابع انسانی است، گفت: طبیعتا بستر توسعه نیروی انسانی مدرسه و دانشگاه است هرچه در توسعه زیرساخت آموزش در مدارس و دانشگاه کار شود کمک به تسریع روند توسعه کشور خواهد شد.

وی از سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت ایرانسل به گلستان خبر داد و تصریح کرد: شرکت ایرانسل ۵۰۰ میلیارد تومانی به منظور توسعه شبکه‌ای در گلستان سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرعامل شرکت ایرانسل با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در مناطق شمالی کشور صورت گرفت، اظهار داشت: در استان‌های شمالی کشور سرمایه‌گذاری بسیار خوبی انجام ادیم و شهرستان گرگان نیز جزو پوشش اینترنتی بسیار خوب در کشور است

عباسی آرند همچنین با تاکید بر توجه ایرانسل به آینده کودکان سیل‌زده و مسوولیت‌های اجتماعی که ایرانسل برای خود قائل است، افزود: «ما برای احداث و بازسازی مدرسه در گلستان ، خوزستان و لرستان برنامه‌ریزی کردیم که امروز موفق به احداث این مدارس  شده ایم  

در این مراسم همچنین استاندار گلستان  با اشاره به هفته دفاع مقدس و خاطره همه شهدا جنگل تحمیلی و گرامی داشت یاد خاطر شهید علی لندی نوجوان فداکار  خوزستان که  در جهت نجات دو مادر عزیز جان عزیز خود را فدا کرد که درس ایثارگر ی به تمام مردم  داد  ،  مشارکت ایرانسل در مدرسه‌سازی را در این راستا ارزیابی و از تعهد ایرانسل به مسؤولیت اجتماعی در حین انجام کسب‌وکار تقدیر کرد.

هادی حق شناس  همچنین با سپاس از دکتر عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل  و نیزسازمان نوسازی مدارس، مجمع خیرین مدرسه‌ساز برای مشارکت در امر مدرسه‌سازی در شهرستان گمیشان ، ابراز امیدواری کرد ، ایرانسل منشأ اقدامات مثبت دیگری در این استان شود

استاندار با بیان اینکه استان گلستان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، اظهار کرد: خوشبختانه امسال و سال گذشته شاهد رتبه‌های تک‌رقمی و دورقمی در کنکور سراسری بودیم که به این معناست دانش‌آموزان گلستانی چیزی کمتر از دانش‌آموزان مناطق دیگر ندارند

وی با بیان اینکه آموزش، اساس توسعه کشور است، تصریح کرد: مدارس استان گلستان باید توسعه پیدا کند و توجه به مدارس جزو اولویت‌های استان گلستان است.index

استاندار با بیان اینکه از اعتبارات سیل اخیر توانستیم تعداد ۲۵۰ کلاس درس در استان گلستان ایجاد کنیم، افزود: بیش از ۷۹۰ روستای گلستان توسط شرکت ایرانسل پوشش داده شده است تنها چند روستا باقی مانده است تا تحت پوشش این شرکت قرار گیرد.

حق شناس افزو د: دیروز ما میزان تعدادی از المپیک ها در استان بودیم از جمله صابرکاظمی فرزند اق قلا در گلستان بودیم و تعدادی دیگر ورزشکاران که استان 5 ورزشکار و یک مربی در بازیهای المپیک و پار المپیک داشتیم .

در مراسم افتتاحیه دبیرستان ایرانسل ایری نماینده مردم غرب گلستان گفت: احداث مدارس یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم است که منجر به توسعه آموزش در کشور می‌شود شهرستان گمیشان جزو سی و یکمین شهرستان‌های محروم کشور است که از محرومیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که می‌طلبد با سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های شهرستان استفاده کرد.

در ادامه مهندس ایری بیان  کرد: افتتاح این مجموعه شاید برای یک ساعت یا دوساعت طول بکشد اما پشت سر این افتتاحیه سالها تلاشهای زیادی را ارگانهای مربوطه جهت توسعه فرهنگی و اموزشی متحمل شده اند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این مراسم، با اشاره به عقب‌ماندگی‌های این استان از نظر مدرسه‌سازی به دلیل خسارات ناشی از دوران جنگ تحمیلی، بر افزایش تلاش‌ها برای جبران این عقب‌ماندگی تأکید کرد.

احداث دبیرستان پسرانه شهر سیمین شهر در استان گلستان ، یکی از پروژۀ مدرسه‌سازی ایرانسل در پی سیل ویرانگر فروردین ماه ۱۳۹۸ است. پیش از این نیز در مهر ماه ۱۳۹۸، سومین پروژۀ ایرانسل در این زمینه، در استان گلستان به بهره‌برداری ‌رسد.

 گوهری راد افزود : رویکرد ایرانسل در افتتاح این پروژه‌ها، نه فقط موضوع احداث ساختمان، بلکه توجه به امر آموزش و کیفیت آن و فراگیری آموزش دیجیتال است.

وی با بیان اینکه در مدرسه ایرانسل سیمین‌شهر شهرستان گمیشان تعداد ۲۷۰ نفر در یک شیفت مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: در سیل ۱۳۹۷ الی ۱۳۹۸ حدود ۱۴ مدرسه در شهرستان گمیشان آسیب دید که از این تعداد تاکنون ۱۳ مدرسه به طور کامل آماده و افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان  بیان کرد : ایرانسل بر اساس راهبرد خود در پروژۀ مدارس درخشان، با تجهیز این مدارس به امکانات دیجیتالی و ارتباطی، از طریق همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه آموزش، تقویت کیفیت آموزشی این مدارس را نیز پیگیری می‌کند.

ایشان  با بیان اینکه شهرستان گمیشان دارای ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز است، یادآور شد: این شهرستان دارای ۱۰۹ مدرسه است که ۴.۰۵ درصد مدارس استان گلستان را تشکیل داده است و همچنین ۴.۲۷ درصد از معلمان استان گلستان را معلم‌های گمیشان تشکیل داده‌اند.

گوهری‌راد بیان کرد: در دوره ابتدایی ۹۷.۳۷ درصد از دانش‌آموزان پایه ششم در شهرستان گمیشان وارد پایه هفتم می‌شوند این درحالی است که در استان گلستان این عدد بالغ بر ۹۵.۴۷ درصد است یعنی گذر دانش‌آموزان ابتدایی به متوسطه در شهرستان گمیشان از میانگین استان گلستان فراتر است.

وی با اشاره به اینکه گذر دانش‌آموزان شهرستان گمیشان از متوسطه اول به متوسطه دوم نگران‌کننده است، ابراز کرد: گذر دانش‌آموزان متوسطه اول به متوسطه دوم در شهرستان گمیشان ۸۴ درصد است ولی در استان گلستان ۸۷ درصد است یعنی سه واحد از استانی پایین‌تر است.

گرگان /کرامتی

index

کدخبر: 725664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟