استقرار۵۰ گیت نمونه گیری تست کرونا و تب سنجی در نقطه صفر مرزی

به گزارش خبرنگار رکنا از ایلام، سرهنگ غلامرضا علی محمدی در جمع خبرنگاران حاضر در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر استفاده از توان درمانی نیروهای مسلح ۵۰ گیت نمونه گیری تست کرونا و تب سنجی در حدفاصل پایانه مرزی زرباطیه دایر شده است.

وی افزود: این گیت ها با همکاری و استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح شامل سپاه امیرالمومنین (ع)، ناجا و ارتش استان ایلام دایر شده است.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه ایلام یادآور شد: تاکنون بیش از  ۱۰ هزار زائر تب سنجی شده اند که از این تعداد تنها پنج نفر ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده اند.

سرهنگ علی محمدی اضافه کرد: کسانیکه هرگونه نشانه ابتلا به ویروس داشته باشند، اطلاعات آنها ثبت و به دانشگاه علوم پزشکی و متولیان طرح شهید سلیمانی استان های مبدا اطلاع داده می شود تا از طریق این طرح وضعیت آنها پیگیری شود.

وی گفت: پنج دقیقه زمان برای گرفتن تست و ۲۰ دقیقه برای جواب نمونه گیری زمان می برد.

علی محمدی تاکید کرد: تعداد کم مبتلایان به ویروس کرونا در مقابل حجم زیاد زائران بیانگر مدیریت این ویروس و نشانه امیدواری برای کاهش میزان مبتلایان است.

فرمانده بهداری رزمی شمال غرب نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: بیمارستان صحرایی مستقر در مرز مهران با ۳۲ تختخواب در طول روز بیش از ۳۰۰ نفر زائر را پذیرش می کند.

دکتر پاسدار سرهنگ رسول صادق افزود: این بیمارستان صحرایی دارای بخش های مختلفی چون جراحی عمومی، داروخانه، اتاق عمل، بستری موقت زنان و مردان، رادیولوژی، اورژانس و آزمایشگاه است و در واقع یک بیمارستان با تجهیزات کامل است.

وی اظهار داشت: این بیمارستان دارای ۵۰ نیروی کادر درمان است که به زائران مراجعه کننده خدمات درمانی ارائه می دهد.

صادق ادامه داد: بیمارانی که به تشخیص پزشک مستقر در این بیمارستان در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی دارند، به بیمارستان امام حسین (ع) مهران یا بیمارستان های ایلام معرفی و اعزام می شوند.

بیمارستان صحرایی شمال غرب کشور نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متشکل از استان های کردستان، آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل و زنجان است.

ایلام، کوثر موسوی 

کدخبر: 725622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟