شرکت برق استان همدان ۵۸ هزار کنترل برق را بازرسی و تست کرد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی با بیان اینکه از برنامه‌های اساسی شرکت  ارتقاء شاخص‌های کیفی، تداوم در پایداری شبکه و تضمین کیفیت انرژی است، اظهار داشت: در راستای جلوگیری از هدررفت انرژی و کاهش برق‌های غیرمجاز سالانه از طریق گروه پیمانکاری برای بازدید، بازرسی و نظارت لوازم اندازه‌گیری در سطح شرکت اقدام می‌شود.

وی بیان داشت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالانه ۲۰ درصد از مشترکین در بخش عادی و همچنین تمام مشترکین دیماندی دو بار مورد تست و بازرسی لوازم اندازه‌گیری قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در اجرای طرح بازرسی لوازم اندازه‌گیری مشترکین عادی، تعداد  ۱۵۶ هزار کنتور برای امسال  در سطح استان مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

وی گفت: طی ۶ ماه امسال تعداد ۵۸ هزار و ۵۰۷ کنتور عادی در تمام تعرفه‌ها تست و از این تعداد ۲ هزار و ۷۱ کنتور معیوب شناسایی شده که تعداد یک هزار و ۳۹ کنتور تعویض و یک هزار و ۲۷ کنتورنیز اصلاح شده است.

جمشیدی ادامه داد: نتیجه تست و بازرسی‌های انجام شده از لوازم اندازه‌گیری از ابتدای سال تاکنون ذخیره بیش از ۳۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی و دریافت مبلغی بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های شرکت در این بازدید‌ها کنترل انشعابات تجاری پر مصرف است، گفت: تاکنون ۱۱۰ انشعاب خطادار کشف شده که هشت مورد آن تعویض و مابقی نیز اصلاح شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه ۸۲ مورد انشعاب غیرمجاز تجاری نیز طی بازدید‌ها کشف شده است، افزود: از این تعداد نیز ۷۱ مورد تبدیل به انشعاب مجاز شده و خسارت وارده را پرداخت کرده‌اند و ۱۱ مورد نیز به دادگاه معرفی شده است.

وی اضافه کرد: از انشعابات خطادار و غیرمجاز تجاری تاکنون ۱۷۷ هزار و ۶۲۶ کیلووات ساعت انرژی به مبلغ یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال احصاء شده است.

جمشیدی یادآور شد: برای بررسی و پایش لحظه‌ای و ارتباط آنلاین با مشترکین نیز تاکنون تعداد یک هزار و ۸۶۰ دستگاه کنتور به کنتور‌های فهام تبدیل شده که تا پایان سال یک هزارو ۲۱۰ دستگاه کنتور دیگر تبدیل می‌شود

 

کدخبر: 725313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟