اهدای ۴۰۰ بسته تحصیلی موقوفات به دانش‌آموزان قائمشهری

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در مراسم اجرای طرح مهر تحصیلی در بقعه سیدملال(ع) قائمشهر، اظهار کرد: موقوفات تنها در عرصه علم تنها در بحث توزیع بسته‌های مهر تحصیلی خلاصه نمی‌شود بلکه بحث گسترش علم، تهیه کتب و سایر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: مازندران ازجمله استان‌هایی است که در بحث فناوری ورود پیدا کرده و اوقاف در  تجهیز مدرسه علی‌نقی کنی خواهران قائمشهر از محل موقوفات همین مدرسه که از مدارس مجهز در سطح کشور است ورود پیدا کرده تا کارها سرعت بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران  با اشاره به کارکردهای مهم اوقاف در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: در بحث کشاورزی، ساخت و سازها و تولیدات دیگر، دارو و درمان، سلامت مردم، انجام کارهای فرهنگی و خدمات مختلف در کنار مردم بوده و هست.

این مسئول بیان کرد: خدا را شاکریم در این نهاد با همراهی همه مسوولان استانی و شهرستان کارهای بسیار بزرگی را توانستیم انجام دهیم اما درخواست ما این است متصرفان اوقاف در پرداخت مطالبات حساس باشند.

حیدری جناسمی ادامه داد: البته کسانی که باعث وصول مطالبات اوقاف هم باشند در ثواب اوقاف شریک هستند که جای تقدیر دارد.

وی با گلایه از برخی نهادها که در پرداخت مطالبات اوقاف همکاری لازم را ندارند، اظهار کرد: ما نهادهایی در استان داریم ازجمله مجموعه سپاه که شاید با مشکلات مالی متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند ولی در پرداخت مطالبات پیگیر هستند اما در مقابل نهادهایی داریم که ما هرچه پیگیر می‌شویم اقدامی نمی‌کنند که برای احقاق حق و حقوق موقوفات مجبور به پیگیری‌های حقوقی و قضایی می‌شویم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: در دهه وقف درخواست ما این است نهادها و ادارات هم در بحث استعلامات و هم در بحث پرداخت مطالبات همراهی بیشتری با اوقاف داشته باشند.

حیدری در پایان با اعلام اینکه بسته‌های مهر تحصیلی تبرکات موقوفات است، گفت: اما موضوع مهم همانگونه که از مکاتب علمای بزرگ یاد گرفتیم حفظ حرمت مردم از اوجب واجبات است که در این زمینه مهم‌ترین مساله است تا تبرکات را به دست مردم برسانیم.

*وقف موجب کاهش طبقاتی در جامعه می‌شود

یحیی یوسف‌پور فرماندار قائمشهر نیز در این مراسم ، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم وقف این است که می‌تواند به کاهش شکاف طبقاتی، کاهش بین فقیر و غنی کمک کند که این امر به عدالت اجتماعی منجر می‌شود

وی افزود: وقف از نکات دینی برکات و ثواب فراوانی دارد و اثرات مهم آن را بر جامعه نمی‌توان نادیده گرفت.

فرماندار قائمشهر با اعلام اینکه یکی از مباحث وقف، در حوزه علم و آموزش است، بیان کرد: البته در دوران معاصر باید بگویم این نگاه با هدف رشد و تعالی آموزش بیشتر شد تا کسانی که در حوزه تحصیل نیازمند هستند در مضیقه نباشند.

این مسئول تصریح کرد: در راستای تحصیل علوم دینی و علوم مختلف در شهرستان عده‌ای از واقفان در این حوزه نقش اثرگذاری داشتند برای پیشرفت دانش و کمک به دانش‌آموزان که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده که نیت واقفان درحال اجرا است و ما خوشحال هستیم دانش‌آموزان نیازمند غم و آلام آنان کمتر می‌شود که جای تقدیر دارد.

*توزیع ۴۰۰ بسته تحصیلی موقوفات در قائمشهر

علی فتحی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر نیز در این مراسم، با اشاره به کارکردهای مختلف اوقاف در دنیای امروز ، اظهار کرد: ۴۰۰بسته مهرتحصیلی از محل موقوفات این شهرستان در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

انتهای پیام/عباسی نیک

 

کدخبر: 725179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟