تماس های مزاحم برای آتش نشان ها/ ۶ برابر عملیات واقعی تماس غیرحقیقی داریم

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سید عبدالله ارجائی در حاشیه مراسم رژه خودرویی آتش نشانان ورونمایی از تجهیزات جدید آتش نشانی و انجام مانور بزرگ امداد و نجات که با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: بضاعت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خوب است. حدود هزار و ۷۰۰ نیروی عملیاتی و ستادی در این سازمان وجود دارد که آماده خدمت رسانی به مردم هستند. تجهیزات سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد جزو تجهیزات خوب کشور است که امیدواریم آن را ارتقا دهیم.

وی افزود: تعداد ایستگاه ها در سطح شهر، با نقطه مطلوب فاصله چندانی ندارد و در این دوره مدیریت شهری به نقطه مطلوب خواهیم رسید و امیدوارم بتوانیم در جهت ایجاد آرامش روانی و امنیت واقعی در خدمت مردم باشیم. آموزش های شهروندی به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

شهردار مشهد خطاب به زائران ومجاوران بارگاه منور رضوی بیان کرد: در حال حاضر با این بضاعت ۵۰ تا۶۰ عملیات در شهر انجام می شود و آنچه زیبنده شهر نیست تعداد تماس هایی است که بی هدف به این سازمان گرفته می شود و حدودا ۵ تا ۶ برابر عملیات واقعی تماس غیرحقیقی داریم که خواهشمندم تلاش کنند این موضوع به گونه ای حل و فصل شود.

ارجائی در خصوص مشارکت مردم برای اهدای زمین خاطرنشان کرد: مسلما آمادگی وجود دارد اما اهدای زمین در مکان هایی که شهروندان درخواست دارند، ممکن است مناسب ساخت ایستگاه نباشد به همین دلیل از مردم درخواست می کنیم این اجازه را بدهند که زمین ها به احسن تبدیل شود. الگو خاصی برای ایستگاه های آتش نشانی وجود دارد که زمان دسترسی و زمان طلایی در آن مورد توجه قرار می گیرد. شبکه معابر و میزان خطرپذیری محدوده نیز از دیگرویژگی های ساخت ایستگاه جدید است لذا هر زمینی قابلیت ایجاد ایستگاه ندارد.

وی درباره ارتقا تجهیزات آتش نشانی اضافه کرد: شهر مشهد به تجهیزات پیچیده نیاز دارد. در بافت های فرسوده امکان حضور کامیون های بزرگ و پلتفرم ها نیست بلکه باید تجهیزات مناسب و بومی برای این مکان ها طراحی شود. با شرکت های دانش بنیان در این زمینه رایزنی هایی صورت گرفته است. به دنبال چند نوآوری هستیم که طی دو سال آینده وارد چرخه عملیاتی سازمان آتش نشانی خواهد شد.

شهردار مشهد گفت: درخواست من از سازمان نظام مهندسی این است که بر روی ایمنی ساختمان های بزرگ و قوانین سختگیرانه که می توانند وضع کنند، تمرکز داشته باشند. امنیت و جان و مال مردم اولویت اصلی ما است.

کدخبر: 725142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟