انجام روزانه ۵۰ تا ۶۰ عملیات آتش نشانی در سطح شهر مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، آتشپاد دوم مهدی رضایی در جمع خبرنگاران و در مراسم رژه خودرویی آتش نشانان و رونمایی از تجهیزات جدید آتش نشانی و انجام مانور بزرگ امداد و نجات که با حضور شهردار مشهد و جمعی از مسئولین شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در ۵۴ ایستگاه فعال آتش نشانی در سطح شهر مشهد، همکاران ما به صورت آماده باش فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مورد عملیات به صورت روزانه در سطح شهر صورت می گیرد و این امر به شرایط مختلف مانند طوفان گذشته و قطعی برق در تابستان ارتباط نزدیکی دارد.

معاون عملیات آتش نشانی مشهد بیان کرد: در حال حاضر بحث ایمنی و آموزش اولویت اصلی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد است. همچنین در کنار آن بحث آموزش شهروندی نیز از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

رضایی با تاکید بر اهمیت آموزش های شهروندی گفت: اگر بتوانیم مقوله آموزش شهروندی را افزایش دهیم تعداد حوادث کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص اقدامات ویژه سازمان آتش نشانی برای ایام پیش رو، خاطرنشان کرد: ما در تمامی نقاطی که با ورود زائرین ارتباط دارد، خودروهای عملیاتی خود را مستقر کردیم. در اطراف حرم مطهر نیز در ایام خاص بیش از ۲۰ دستگاه خودرو عملیاتی استقرار خواهد شد.

معاون عملیات آتش نشانی مشهد عنوان کرد: همچنین بازدیدهای ایمنی را از موکب ها و محل های تجمع زائرین نیز به صورت منظم انجام خواهیم داد.

کدخبر: 725141 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟