کمبود نیرو در مدارس استثنایی خراسان‌ رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، مهدی قاسمی پور رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی خراسان‌ رضوی با اشاره به اینکه در حوزه توانبخشی حداقل به ۳۵۰ الی ۳۶۰ همکار فرهنگی نیاز است، گفت: در کل استان حدودا ۳۵ معلم تربیت‌ بدنی مشغول به فعالیت هستند اما حداقل به ۷۰ معلم تربیت‌ بدنی دیگر نیاز است.

او افزود: همچنین در حال حاضر در حوزه برگزاری کلاس‌های درسی ۴۴ معلم کمبود داریم که فعلا ما این کمبود‌ها را با اضافه کاری جبران می‌کنیم.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی ادامه داد: درخواست ما استخدام نیروی متخصص در زمینه آموزش دانش‌آموزان استثنایی است و توقع داریم دانشگاه فرهنگیان فقط به یک رشته تحصیلی برای دانش‌آموزان استثنایی اکتفا نکند، زیرا علاوه بر آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان ویژه، به مربی تربیت‌بدنی، تربیتی نیز نیاز است. این کمبود‌ها به سختی از بین سایر نیرو‌ها تامین می‌شود؛ در صورتی که معلمان دانش‌آموزان استثنایی باید تبحر و شایستگی‌های خاصی داشته باشند.

قاسمی پور بیان کرد: در حوزه واکسیناسیون از دستورالعمل‌های کلی پیروی می‌کنیم. مصوب شده که واکسیناسیون دانش‌آموزان استثنایی و خوابگاهی در اولویت باشد. در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از همکاران ما واکسینه شده‌اند و سایر همکاران را نیز اقناع می‌کنیم که واکسن کرونا را تزریق کنند.

او در خصوص نحوه بازگشایی مدارس استثنایی در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: آموزش‌وپرورش استثنایی تفاوتی با آموزش‌وپرورش عمومی ندارد، اما به دلیل شرایط خاص دانش‌آموزان استثنایی، در بازگشایی این مدارس باید برخی الزامات رعایت شود. در حال حاضر دانش‌آموزان استثنایی مانند سایر دانش‌آموزان از اول مهر در قالب جشن شکوفه‌ها کلاس‌های درس را شروع کرده‌اند.

کدخبر: 725097 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟