بهره برداری از طرح جامع پایانه مرزی رازی گامی مهم در تحقق چشم انداز کشور ترکیه

 به گزارش خبرنگاررکنادرارومیه، محمد تیموری، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه شورای معاونین اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با شرکت مدیران کل دفتر فناوری و اطلاعات و دفتر فنی و امور پیمان های این سازمان بهره برداری از طرح جامع پایانه رازی شهرستان خوی در آذربایجان غربی را گام مهمی در راستای تحقق چشم انداز مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری با کشور ترکیه عنوان کرد و گفت: طرح جامع این پایانه مرزی با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی به عنوان یکی از پایانه های مرزی زمینی مهم کشور و یکی از دروازه های اصلی ورود ایران به اروپا است که از نظر ریالی نیز پیشرفت نزدیک به ۸۳ درصدی دارد.

وی گفت : این پایانه مرزی یکی از پایانه های شکیل کشور به شمار می رود که به جهت توپوگرافی منطقه شاهد تجمیع سالن های تجاری و مسافری در یک‌ساختمان با مساحتی بالغ بر ۹ هزار مترمربع را شاهد هستیم.

وی ادامه داد : آذربایجان غربی بیشترین تعداد مرزهای زمینی کشور در خود را داراست که براین اساس و‌با توجه به مدیریت مناسب شاهد سرمایه گذاری بالایی برای ساخت و ساز در این مبادی ورودی و خروجی و توجه ویژه سازمان به کیفی سازی خدمات، تسهیل تردد و کاهش زمان انتظار در پایانه های مرزی هستیم.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سرعت بخشی به پروژه راهسازی مسیر منتهی به پایانه مرزی رازی را ضروری دانست ‌و اظهار کرد: جلب رضایت عمومی ، افزایش مبادلات مرزی و انتخاب این مرز بعنوان مسیر حمل و نقل کالاهای ترانزیتی نیازمند داشتن جاده ای ایمن ، عریض و منطبق بر شاخصه های راه بین المللی و ترانزیتی است.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه با معرفی کلیاتی از وضعیت زیرساخت های جاده ای ، وضعیت ناوگان جاده ای و پرسنل این اداره کل گفت : استان آذربایجان غربی دارای ۹۵۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، ۲۲۳۳کیلومتر راه فرعی و ۷۹۷۸ کیلومتر راه روستایی است.

وی افزود : تعداد ناوگان فعال باری استان ۳۳۵۹ دستگاه با متوسط عمر ۱۴.۷۷ است که طبق آمار تا پایان سال گذشته ۳۱۹۶۹ راننده مسافری و ۳۹۱۹ راننده باری در ناوگان حمل ونقل جاده ای استان مشغول به فعالیت بوده است. شکری با بیان اینکه بالغ بر ۷۰۴ پرسنل رسمی ، پیمانی ، جاری و طرح در اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مشغول فعالیت است، گفت : این تعداد پرسنل در معاونت ها و بخش های مختلف این اداره کل به خدمت رسانی مشغول و فعال هستند که از جمله می‌توان به فعالیت در ستاد، ادارات شهرستانی، پایانه های مرزی و راهدارخانه های استان اشاره نمود. بازدید از طرح جامع پایانه مرزی رازی در شهرستان خوی، بازدید از مرز کاپی کوی کشور ترکیه بعنوان مرز مقابل رازی و بررسی روند پیشرفت عملیات عمرانی ساختمان پایانه مرزی رازی با مشاور و پیمانکار مربوطه از دیگر برنامه های این سفر بود.

آذربایجان‌غربی /معجنی 

کدخبر: 724862 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟