تزریق 655 هزار دز واکسن کرونا در شهرستان رشت

به گزارش رکنا از رشت، علی فتح‌اللهی امروز در ستاد کرونا شهرستان رشت ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور از جان گذشتگی و ایثار جوانان این مرز و بوم است که خالصانه تا پایان جان ایستادند تا این کشور در امنیت باشد، افتخار می‌کنیم با وجود شرایطی که همه دنیا یک طرف بودند و ایران تنها در یک طرف، اما توانستیم پیروز شویم.

فرماندار شهرستان رشت افزود: تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس فرصت مناسبی است تا آموزه‌های ارزشمند و شهامت جوانان غیور این مرز و بوم را به نسل نوجوان و جوان ما انتقال دهیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه تلاش‌ها بر این است که اقدامات به گونه‌ای باشد که بتوانیم سلامت جامعه را ارتقا دهیم، گفت: جا دارد از تلاش‌ها و همکاری همه اقشار که در راستای کنترل ویروس کرونا همکاری می‌کنند، قدردانی و تشکر کنیم زیرا با تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها اصناف مختلف تعطیل و فشار اقتصادی می‌شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با وارد کردن واکسن به کشور شاهد روند نزولی شیوع ویروس هستیم، می‌طلبد توزیع واکسن‌ها را مدیریت کنیم تا روزانه به تعداد مشخص و ثابتی تزریق واکسن داشته باشیم.

فتح‌اللهی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان صورت گرفته و طبق نوبت دهی روند واکسیناسیون آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید برای تزریق واکسن دانش‌آموزان باید برای مدارس هم سهمیه‌ای جدا در نظر بگیریم و هر ظرفیتی که داریم باید نسبت به تزریق واکسن برای دانش‌آموزان استفاده کرد. صنف آرایشگران هم با توجه به اینکه هر روز با مردم در ارتباط هستند باید سهمیه‌ای برای آنان در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌ها حتی سپاه و بسیج پای کار آمدن تا واکسیناسیون سریع‌تر انجام شود؛ در حال حاضر مراکز تزریق واکسن به صورت چشمگیر افزایش یافته و این نوید بسیار خوبی است.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: امروز حدود 66 پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان (عمومی، اصناف، ادارات، بیماران خاص و...) مشغول کار واکسیناسیون می‌باشند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶8 درصد رسیده که بالا رفتن آمار روند رعایت پروتکل‌ها یقینا به کاهش شیوع این بیماری کمک خواهد کرد، گفت:آمار بستری‌ها از تعداد ۳۰۷ بستری هفته گذشته به تعداد ۲۴۶ بستری در امروز رسیده‌ایم که شاهد کاهش ۲۰ درصدی بستری‌های کرونایی در سطح شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونا در شهرستان از اول شروع کرونا تا امروز 32 هزار و 27 نفر می‌باشد، افزود: تاکنون مجموعا ۶۵۵ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق شده که تعداد تزریقی دز اول ۴۹۳ هزار و دز دوم ۱۶۲ هزار در سطح شهرستان می‌باشد. در آمار مربوط به واکسیناسیون با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۵ سال به بالا، شاهد تزریق ۶۴ درصدی دز یک و ۲۳ درصدی دز دوم در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه واکسیناسیون اصناف و مشاغل گروه یک با سرعت بالایی در حال انجام می‌باشد، گفت: بخش قابل توجه‌ای از دز یک واکسیناسیون اصناف و مشاغل گروه یک انجام گرفته و ساماندهی مشاغل گروه‌های بعدی و برنامه ریزی برای واکسیناسیون کارگران ساختمانی باید در اولویت قرار گیرد.

فتح‌اللهی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در سطح شهرستان و با استفاده از ظرفیت اتوبوس‌ها، بزودی شاهد راه اندازی واحد سیار واکسیناسیون در سطح شهرستان خواهیم بود که از این ظرفیت در واکسیناسیون دانش‌آموزان استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: مرکز شبانه روزی واکسیناسیون با همت شبکه بهداشت شهرستان، سپاه ناحیه مرکزی شهرستان و بسیج همیشه در صحنه راه اندازی شده و شروع به خدمات رسانی به مردم نموده است.

فرماندار رشت یادآور شد: در هفته گذشته تعداد ۲۴۹۱ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۱۷۳ اخطار و تعداد ۱۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شده‌اند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 724698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟