درنیمسال جاری ۱۶ فقره حریق در جنگلهای غرب مازندران رخ داد

به گزارش خبرنگار رکنا، عبدالرضا سنگاری عصر سه شنبه در آئین تقدیر از تلاشگران صیانت از عرصه‌های طبیعی با اشاره تشکیل ۸۵ پرونده در حوزه قاچاق چوب اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی همکاران شاهد کاهش پدیده‌های قاچاق چوب و حریق در عرصه‌های جنگلی هستیم.

وی از تلاش‌های نیروهای بسیجی، انتظامی و یگان حفاظت در صیانت و حفاظت از جنگل‌ها تقدیر کرد و گفت: در بسیاری از جاها شاهد حضور خودجوش نیروهای بسیجی و مردمی در اطفای حریق عرصه‌های جنگلی هستیم.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۴۱ فقره حریق در عرصه‌های تحت پوشش رخ داد و ۵۳ هکتار از عرصه‌ها دچار حریق شدند و در نیم اول امسال نیز ۱۶ فقره حریق هفت هکتار از عرصه‌ها را درگیر کرده است.

سنگاری با اشاره به آزادسازی ۱۰۶ کیلومتر نوار ساحلی گفت: همچنین حدنگاری ۸۲۲ هکتار عرصه‌های طبیعی و ۱۳۷ کیلومتر نوار ساحلی صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران- نوشهر اجرای بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب عملیات مکانیکی، ۳۰۰ هکتار عملیات بیولوژیکی، ۴۶ هزار هکتار انجام مطالعات را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه آبخیزداری ذکر کرد و گفت: ۴۳ میلیارد تومان در این زمینه‌ها صرف شده است.

انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 724685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟