ضرورت نظارت و ارزشیابی در آموزش‌های برون سپاری شاخه کاردانش

به گزارش رکنا ازمازندران؛ در ابتدای جلسه عسکر کاظمی رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش مازندران و دبیر جلسه ستاد استانی آموزش‌های برون سپاری گزارشی از فرایند قراردادهای برون سپاری در سال تحصیلی گذشته (1400-1399) ارائه کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در این جلسه با تأکید بر اجرای آموزش‌های مهارت محور به شیوه برون‌سپاری با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در توسعه مشارکت آموزش‌های مهارتی گفت: یکی از بحث‌های اصلی در برون‌سپاری‌ها نظارت بر تشکل و فعالیت آنها است که باید مورد توجه جدی همکاران و اعضای کارگروه واگذاری استان قرار گیرد.

علی دهقان با اشاره به ضرورت افزایش کیفیت برون سپاری‌ها، تأکید کرد: برای بهبود و ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها باید بر روند اجرای آنها توسط تشکل‌ها و مؤسسات طرف قرارداد نظارت کامل داشته باشیم. به این صورت می‌توانیم مطمئن باشیم که سرفصل‌های کاری در برون‌سپاری به نحو احسن رعایت شده و ما به اهداف مورد نظرمان دست پیدا کرده‌ایم.

معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست مهارت‌آموزی را زمینه‌ساز اشتغال پایدار در جامعه دانسته و گفت: یکی از چالش‌های اصلی در جذب هنرجویان شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش، بحث فرهنگی است که باید با ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه نهادینه شود.

علی سهرابی اصلی‌ترین زمنیه‌ی شروع روندهای فرهنگی در جامعه را تغییر نگرش افراد دانسته و افزود: اگر آحاد جامعه به این باور پیدا کنند که بکارگیری نیروی انسانی توانمند در هنرستان‌ها در جهت مرتفع ساختن نیازهای کشور می‌تواند به رشد و توسعه ملی منجر شود گام بزرگی در جهت تحقق اهداف برداشته می‌شود.

در این جلسه نحوه عقد قراردادهای آموزشی با موسسات، اصناف، شرکت های خدماتی و آموزشی و دستگاه های متولی دراجرای آموزش های مهارتی شاخه کار دانش تصمیم‌گیری شد.

 

کدخبر: 724681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟