صادرات ۷۲۱ هزار تن کالا از پایانه دوغارون خراسان رضوی به افغانستان

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سیداحمد نظام مدیر پایانه مرزی دوغارون افزود: در مدت مشابه پارسال نیز ۳۱۱ هزار و ۴۶۳ تن انواع کالا با ۱۲ هزار و ۴۸۶ دستگاه کامیون از این پایانه به کشور افغانستان صادر شده بود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت افزون بر ۲۷۲ هزار و ۳۴ تن انواع کالا با ۱۲ هزار و ۴۲۰ دستگاه کامیون به کشور افغانستان ترانزیت شد.

مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۶۴۳ تن انواع کالا با ۱۰۷ دستگاه کامیون ترانزیت از افغانستان وارد پایانه مرزی دوغارون شده است.

وی انواع مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع را از مهم ترین اقلام صادراتی به افغانستان اعلام کرد و افزود: پایانه مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

نظام ادامه داد: این پایانه رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را بین پایانه های خروجی کشور دارد و ۹ درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.

وی گفت: قبل از شیوع کرونا روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد داشته و سالانه بیش از یک میلیون مسافر از طریق معبر رسمی دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شدند.

کدخبر: 724624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟