بستری ۲۵۵ بیمار مبتلا به گرونا در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۳۲ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

او افزود: طی همین مدت خوشبختانه ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۲۵۵ نفر رسید که از این تعداد ۶۶ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۱۴۳ بیمار نیز تحت نظر هستند.

حبیب‌زاده بیان کرد: با جان باختن ۳ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در استان اردبیل، تعداد فوتی‌های کووید ۱۹ به ۲ هزار و ۴۷۶ نفر رسید.

او ادامه داد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

او با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در شبانه‌روز گذشته تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۸۳۲ هزار و ۷ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۵۸۹ هزار و ۸۷۶ دُز مربوط به نوبت اول و ۲۴۲ هزار و ۱۳۱ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

 

کدخبر: 724535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟