کمبود ۲۵ درصدی نیروی آموزشی و خدماتی در آموزش و پرورش ساوه

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ، ابراهیم فراشیانی با اشاره به پروژه «مهر» گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم برای بحث آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی است که تابستان‌ها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه مهر در چند شاخه از جمله انتقال و جابجایی فرهنگیان، بحث نوسازی، ارزیابی و اطلاع رسانی و همچنین بحث بازگشایی مدارس فعالیت می‌کند که در این پروژه سعی شده است که مجموعه آموزش بازگشایی مدارس به بهترین شکل انجام شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ساوه با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۱ نیروی بازنشسته در ساوه نقل و انتقال آنها صورت گرفت، تصریح کرد: اما به ازای این تعداد نیرو برای انتقال، ۲۲۰ نیروی تربیت معلم جذب ماده ۲۸ شدند ولی با این وجود آموزش و پرورش شهرستان ساوه کمبود نیروی انسانی هم در حوزه اموزشی و هم خدماتی دارد.

فراشیانی گفت: در تابستان امسال ۳۲ مدیر بازنشسته، انتصاب ۴ مدیر جدید و انتخاب ۳۶ مدیر برای اول مهر صورت گرفت.

وی ادامه داد: به طور میانگین سالیانه ۴ مدرسه به فضای آموزشی طی ۴ سال اخیر به مدارس شهرستان ساوه اضافه شده است. همچنین در آستانه سال جدید ۴ شیفت مدرسه جدید نیز فراهم شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ساوه تصریح کرد: فعالیت مدارس به صورت حضوری مشروط بر این است همه کادر آموزشی، معاونین و معلمین واکسینه شده باشند.، بحث فاصله گذاری اجتماعی، ماسک و سایر پروتکل‌های بهداشتی هم در مدارس رعایت خواهد شد.

فرشیانی گفت: با توجه به شرایط شهرستان ساوه که قرمز اعلام شده از مقطع ابتدایی تا پایه یازدهم به صورت غیر حضوری آموزش‌ها انجام شود همچنین در صورتی که پایه دوازدهم در برخی دروس به صورت حضوری برگزار شود باید دانش آموزش این مقطع واکسینه شده باشند در حال حاضر دستورالعمل واکسینه دانش آموزان به ما اعلام نشده به محض ارسال این الگو به آموزش و پرورش هماهنگی لازم با دانشکده علوم پزشکی جهت واکسن دانش آموزان انجام خواهد شد.

وی در خصوص واکسینه فرهنگیان شهرستان ساوه گفت: بالای ۹۰ درصد فرهنگیان واکسینه شدند.

رئیس آموزش و پرورش ساوه تصریح کرد: مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش همچنان‌یک دغدغه است با توجه به افزایش سالیانه دانش آموزان و مدارس ۲۵ درصد کمبود نیروی آموزشی و خدماتی در آموزش و پرورش ساوه داریم، برای جبران این کمبود حدود ۵۰۰ نیروی آموزشی و ۱۰۰ نفر خدماتی نیاز داریم.

فراشیانی گفت: چالش بعدی بحث بازنشستگی است تعداد زیادی حدود ۳۰۰ نفر بازنشسته در سال آینده داریم با توجه به افزایش سالانه حدود یک هزار دانش آموزش در بحث کادر آموزشی با یک چالش جدی مواجه هستیم اگرچه سعی شده با حق التدریسی ها خللی در آموزش ایجاد نشود ولی کمبود نیروی آموزشی یک مشکل قدیمی بوده و تا به امروز جبران نشده است.

وی عنوان کرد: در طرح اقدام مسکن ملی متأسفانه زیر ساخت آموزشی پیش بینی نشده در صورتی که در هریک از این سه شهرک با حالت خوشبینانه یک هزار دانش آموزش در نظر بگیریم حدود ۸ مدرسه برای این سه شهرک نیاز است متأسفانه خانواده‌های ساکن در این مناطق در آینده با یک چالش بزرگ مواجه هستند.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 724519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟